Nasdaq Stockholm godkänner ansökan om avnotering av Aspiros aktie

Aspiro AB (publ) (”Aspiro”) har genom pressmeddelande den 16 mars 2015 meddelat att Aspiros styrelse ansökt om avnotering av Aspiros aktier från Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har den 19 mars 2015 godkänt denna ansökan samt beslutat att sista dag för handel i Aspiros aktie är den 2 april 2015.

Denna information är sådan som Aspiro AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument samt Takeover-reglerna. Information lämnades för offentliggörande den 20 mars 2015 kl 08.00 CET.

För frågor, vänligen kontakta: Trond Berger, styrelseordförande, telefonnummer
+47 23 10 66 95, E-mail trond.berger@schibsted.no

Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com