Nytt USA-avtal för Rubberduck

Rubberduck Media Lab har tecknat avtal med Thumbplay, www.thumbplay.com, USA:s ledande onlineåterförsäljare av mobil underhållning. Avtalet gäller distribution av videoinnehåll i USA. Rubberduck Media Lab är ett helägt dotterbolag av Aspiro.

- Rubberduck satsar i USA. Vår avsikt är att vara först med att ge våra kunder möjlighet att erbjuda mobil-TV via alla operatörer på marknaden. Thumbplay är redan en av de viktigaste aktörerna på den mobila innehållsmarknaden i USA. Att de väljer Rubberducks mobil-TV-lösning ger oss förtroende att vi kan lyckas även på denna krävande marknad, säger Ola Svartberg, VD på Rubberduck Media Lab.

Rubberduck Media Lab finns också sedan tidigare på den amerikanska marknaden genom avtal med Fox Mobile Entertainment. Det nya avtalet positionerar Rubberduck och Aspiro ytterligare inom mobil-TV.

– Mobil-TV är ett av våra viktigaste tillväxtområden och satsningen i USA är helt i enlighet med vår strategi. Aspiro har genom Rubberduck marknadens bästa lösning för mobil-TV, säger Gunnar Sellæg, VD på Aspiro.