Provspela gratis på Inpoc

Aspiro har nu lanserat nya gratis demoversioner av sina mobilspel som exempelvis Pro Evolution Soccer 2008 och Trivial Pursuit, där kunden får prova på att ladda hem roliga spel till sin mobiltelefon utan kostnad. Samtidigt lanseras en rad med nya betalningslösningar där man kan välja att betala per spelomgång, hyra spelet under en period eller köpa fullversionen.

Aspiro är marknadsledande på mobilspel i norra Europa och erbjuder spel från alla de största leverantörerna. Förutom genom Inpoc kommer även de nya demoversionerna att finnas tillgängliga genom några av Aspiros partners, så som Telenor, Telia och Netcom.

Kvalitén på mobilspel är nu lika bra som på andra plattformer och mobiltelefonen är redan den största plattformen för handhållna spel. Aspiro tror dock att den kommer att öka ytterligare bland annat genom initiativ som detta.

– Den här lösningen gör det mycket lättare för våra kunder att prova på nya mobilspel. När man inte behöver köpa fullversionen direkt sänks inträdesbarriären samtidigt som kunden kan vara säker på att han eller hon får just det spel de vill ha. Våra preliminära undersökningar och tester visar att detta kommer leda till att man provar på flera spel och dessutom att vi får in nya kundgrupper, säger Kjartan Slette, innehållsansvarig i Aspiro.