Rubberduck Media Lab utökar satsning i USA

Rubberduck Media Lab, en ledande leverantör av lösningar för mobil-TV, utökar satsningen på den nordamerikanska marknaden genom etablering i södra Kalifornien. Rubberduck är en del av den börsnoterade koncernen Aspiro som är Nordens ledande aktör inom mobila tjänster.

Rubberduck har sedan tidigare kunder i Nordamerika som Fox Mobile Entertainment, MTV Networks och Thumbplay. Etableringen i Nordamerika ska dels möjliggöra bättre service till befintliga kunder och dels utgöra basen för en expansion i regionen.

Paul Childers har utsetts att leda den Nordamerikanska verksamheten. Han har lång erfarenhet av ledning och försäljning inom digitala medier internationellt för exempelvis Entriq, Chello Broadband och internetdelen av UGC (nuvarande Liberty Global).

– Vi är mycket glada över etableringen i USA och att Paul ska driva den amerikanska satsningen. Paul har gedigen kunskap om den digitala mediemarknaden och kommer att vara en tillgång för våra befintliga och nya kunder som vill få ut sitt digitala innehåll i den mobila kanalen, säger Ola Svartberg, VD för Rubberduck Media Lab AS.

– Jag är väldigt glad över möjligheten att få vara en del av Rubberduck som har lyckats att bli en ledande leverantör av mobil-TV i framförallt Europa. I Nordamerika har Rubberduck redan några stora kunder och vi ser nu hur intresset för deras tjänster har ökat. Trafiken från de existerande kunderna i USA ökade med över 80 procent under det senaste kvartalet och etableringen gör att vi kan serva dem mer effektivt med en lokal närvaro, säger Paul Childers, VD för Rubberduck Media Lab Inc.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Charlotte Svensson
IR- och informationschef Aspiro
e-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

Ola Svartberg
VD, Rubberduck Media Lab AS
e-post: ola.svartberg@aspiro.com

Informationen är sådan som Aspiro ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 november kl. 12.30.