Telenor velger Rubberduck Media Lab

Report this content

Aspiros heleide datterselskap Rubberduck Media Lab har tegnet en avtale med Telenor for leveranse av en fullstendig mobil-TV-tjeneste i Norge. Tjenesten omfatter innhold, redigering, portaldesign og "hosting" av den tekniske løsningen.

- Telenor har valgt oss som partner basert på kjennskap til Rubberduck Media Lab fra et langt samarbeid, sier Miguel Silva, Salg- og markedsdirektør i Rubberduck Media Lab. Telenors ambisjon om å utvikle det beste mobil-TV-produktet i markedet stemmer godt overens med våre egne ambisjoner om å være et verdensledende selskap innenfor området, tilføyer han.

Rubberduck Media Lab leverer en fullstendig løsning for mobil-TV. Deler av tilbudet er basert på en video-standard med høy kvalitet ved lav båndbredde, H.264. Tjenesten gir enkel tilgang til et stort utvalg av innhold fra store lokale og globale innholdsleverandører, "live" og "on-demand". Rubberduck Media Lab er i helhet ansvarlig for utvikling og drift av tjenesten.

- Telenor tilbyr det beste mobil-tv-produktet i markedet, og det skal vi gjøre også i fremtiden. Med ny teknisk plattform tar Telenor nå vår mobil-tv-satsning et langt steg videre, sier Dag Kristoffersen, leder for Telenors nye Mobil-TV-enhet.

- Dette er en ny milepæl for Rubberduck. Vi leverer en fullstendig løsning for mobil-TV, inkludert innhold, til en av markedets mest krevende kunder. Denne avtalen bekrefter vår ledende posisjon innen mobil multimedia, sier Ola Svartberg, daglig leder for Rubberduck Media Lab.