Voolife möter nya ungdomstrenden på nätet – blir dagbokscommunity

Report this content

Mobiltelefoner och digitalkameror har gjort det enkelt för ungdomar att fånga och dokumentera ögonblick i sina liv och dela med andra på nätet. Aspiros dotterbolag Voolife har under våren fokuserat på den nya dagbokstrenden och släpper nu en rad med nyheter i sitt community www.voolife.com. Fullskalig dagbok med bilder, video, och grupper är några av möjligheterna som nu erbjuds användarna.

– Vi har lyssnat på vad våra användare vill och har fokuserat på att göra det roligare för dem. Nu kan de enklare visa för sina kompisar vad de gör genom att beskriva sina dagar med bilder, videos och text. De kan också starta grupper för sina kompisar eller för aktiviteter, gänget som var på festival eller fotbollslaget. Våra användare lever aktiva liv och det gör det extra kul för dem att dokumentera sina händelser eller att följa andra medlemmars aktiviteter, säger John Löwbäck, VD på Voolife.

Stora aktörer på communitysidan som Lunarstorm och Playahead har på senaste tiden tappat mycket trafik till framryckande sidor som Youtube, Myspace och nu senast Facebook. Dagbokscommunities däremot fortsätter att växa och att på ett roligt sätt dokumentera och visa sina dagar spås bli nästa stora internationella trend.

Voolife har idag ungefär 100. 000 medlemmar huvudsakligen från Norden. Med den uppdaterade versionen kan användare nu visa sina kompisar vad de gjort och när, både via bilder, video och text, något som liknande dagbokscommunities ännu inte har. Voolife tar samtidigt ett stort steg framåt för att möta trenden där communities och mobila applikationer på allvar börjar samverka.

– Aspiro fokuserar nu sina communitysatsningar kring Voolife. De nya tjänsterna i Voolife är ett första steg mot en tjänst som kombinerar web och mobil för att skapa det mest spännande och användarvänliga communityt för personer med aktiva liv. Den senaste utvecklingen passar därför väl in i Aspiros mål om att erbjuda användarna nyttiga tjänster och underhållning i folks mobila liv, säger Ole Jörgen Torvmark, Head of Products i Aspiro.

För mer information besök gärna: www.voolife.com och www.aspiro.com.