Assemblin förvärvar Söderby Rör i Uppsala

Assemblin VS förvärvar rörelsen i Söderby Rör AB – ett väletablerat installationsföretag i Uppsalaregionen med inriktning mot kommersiella kunder och bostadsrättföreningar.

Affären innebär att Söderby Rör går in som en enhet inom Assemblin VS filial Uppsala från och med den 1 januari 2018. Assemblin VS tar därmed över hela verksamheten med 16 medarbetare och pågående uppdrag.

– Förvärvet innebär att vi stärker greppet kring Uppsala och vår marknadsnärvaro i regionen, säger Andreas Aristiadis, vd på Assemblin VS.

– Det ska bli väldigt roligt och spännande att vara med och bidra till Assemblins nästa steg och fortsatta utveckling i Uppsalaregionen, säger Kent Eriksson, ägare av Söderby Rör.

Söderby Rör grundades 1994 och är ett välkänt och starkt varumärke på Uppsalas VS-marknad. Företaget arbetar med både nyproduktion och ombyggnad. De riktar sig framförallt mot läkemedelsindustrin, byggföretag, förvaltningsbolag och flera privata fastighetsägare. Årsomsättningen är cirka 25 miljoner kronor.

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 10 miljarder kronor och cirka 5 900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.