• Assemblin/

Assemblin växer inom värme- och sanitetsteknik i Ljungby genom förvärv av verksamheten i Ohlssons Rör

Genom ett inkråmsförvärv av verksamheten i Ohlssons Rör i Ljungby AB (”Ohlssons Rör”) stärker Assemblin sin kompetens inom värme- och sanitetsteknik i och omkring Ljungby i Kronobergs län. Verksamheten har tidigare år omsatt cirka 30 MSEK och har 19 anställda.

1944 etablerades Gunnar Ohlssons värme- och vattenledningsfirma, vilket var grunden till Ohlssons Rör. Verksamheten i Ohlssons rör består idag av 19 personer med inriktning både mot entreprenad och service.

– Inom verksamheten finns hög kompetens och sund kärna med stor potential. Vi har idag ingen verksamhet i Ljungby men näraliggande verksamheter i Halmstad och Växjö, och ser möjligheter till ett utökat samarbete mellan dessa enheter vilket är till nytta både för Assemblins och Ohlssons Rörs kunder, säger Andreas Aristiadis, vd och chef för affärsområde Assemblin VS.

– Assemblin är ett välrenommerat installationsbolag som kommer att kunna tillföra vår verksamhet både produktionsresurser och administrativt stöd. Det är också positivt att våra medarbetare får fler möjligheter till utveckling och vidareutbildning, vilket även gynnar våra kunder. Det här steget känns helt rätt för oss, och jag ser verkligen fram mot vår fortsatta resa tillsammans, säger Anders Östangård, ägare till Ohlssons Rör.

För mer information, kontakta:

Andreas Aristiadis, vd och chef för affärsområde Assemblin VS, andreas.aristiadis@assemblin.se, +46 10 475 20 12

Anders Östangård, ägare till Ohlssons Rör, anders@ohlssonsror.se, +46 372 820 40

Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, asvor.brynnel@assemblin.se, +46 10 475 39 48

Om Assemblin

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 11,4 miljarder kronor och cirka 6 300 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.