Johan Hansson ny CFO på Assemblin VS

Johan Hansson blir ny CFO på Assemblin VS från och med augusti 2024. Johan ersätter Jonas Mårdell, som stannar i koncernen i en ny roll.

Johan Hansson, född 1977, har en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning logistik från KTH/Södertörns Högskola. Johan kommer närmast från Nomor/Rentokil Initial där han arbetat som CFO/Finance Director. Bland tidigare erfarenheter kan nämnas Business Controller på Infratek.

Johan ersätter Jonas Mårdell, som efter många år som CFO på Assemblin VS har tillträtt en roll som analyschef i koncernbolaget, men kommer under en period att vara verksam som interim CFO för Caverion Sverige.

”Det är med glädje jag välkomnar Johan till Assemblin. Han har en bred ledarprofil och relevant erfarenhet, inte minst från förvärv och integrationsarbete. Han blir ett bra tillskott till vår ledningsgrupp och finansteam. Jag vill också ta tillfället i akt och tacka Jonas Mårdell för mycket goda insatser inom Assemblin VS, och önskar honom lycka till i sin nya roll. Det är roligt att vi som en stor koncern har möjlighet att erbjuda duktiga medarbetare nya utmaningar, säger Andreas Aristiadis, EVP och divisionschef på Assemblin VS.

Johan Hansson tillträder sin nya tjänst i augusti 2024.

”Jag ser fram mot att börja på Assemblin VS och fortsätta utveckla finansfunktionen och verksamheten tillsammans med mina nya kollegor. Installationsbranschen är en spännande bransch med stora tillväxtmöjligheter, och Assemblin VS är en av marknadens ledande aktörer”, säger Johan Hansson.

För mer information, kontakta:
Andreas Aristiadis, EVP och divisionschef på Assemblin VS, +46 70 935 99 77, andreas.aristiadis@assemblin.se
Åsvor Brynnel, EVP, kommunikations, HR och hållbarhet, Assemblin Caverion Group, +46 10 475 39 48, asvor.brynnel@assemblin.se

Om Assemblin

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 14,8 miljarder kronor och drygt 7 000 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.

Om Assemblin Caverion Group (från 1 april 2024)
Assemblin Caverion Group är ett ledande nordeuropeiskt tekniskt service- och installationsföretag. Koncernen består av ca 22 000 skickliga medarbetare i 10 länder som delar passionen för smarta och hållbara lösningar. Vi levererar installationer, tekniska tjänster och lösningar under hela livscykeln för den byggda miljön för att stödja våra kunder och deras ökande efterfrågan på energieffektivitet, hållbarhet och automatisering för byggnader, infrastruktur och industrianläggningar. Assemblin Caverion Group bildades i april 2024 genom kombinationen av Assemblin Group och Caverion Corporation. Vår sammanlagda omsättning uppgår till 3,8 miljarder euro. Läs mer på assemblincaverion.com.