NVS bygger om Södergården i Stockaryd

Södergården kommer att gå ifrån att vara ett vårdhem till att bli ett äldreboende. Boendet kommer att anpassas till ett modernare enskilt boende för äldre och lägenheterna blir 33 till antalet.

Byggstart skedde i december 2007 och arbetet ska vara avslutat i maj 2009. NVS beräknar att 2-3 montörer kommer att vara sysselsatta i projektet. - Vi kommer att plocka ut alla gamla rörinstallationer och ersätta dem med nytt, säger Torbjörn Karlsson på NVS-filialen i Vetlanda. Dessutom kommer vi att ersätta den gamla oljepannan med en ny pelletsbrännare. Till det kommer en silo för förvaring av pellets.
Totalt kommer renoveringen av den 3500 kvadratmeter stora byggnaden att kosta cirka 33 miljoner kronor. Beställare är Sävsjö kommun och generalentreprenör är Byggnadsfirma Axel Andersson & Son. -------------------------------------------------------------- För ytterligare information kontakta: Torbjörn Carlsson, filialchef NVS Vetlanda 0383/56481 eller 070/2880435

Per Persson, regionchef NVS Region Syd 0457/77206 eller 070/5749351