NVS förvärvar VVS-Montage i Dalarna AB

NVS Installation AB har förvärvat VVS-Montage i Dalarna AB som ett led i satsningen att stärka sin ställning ytterligare i Dalarna. VVS-Montage är ett välskött företag med huvudkontor i Borlänge och filialer i Ludvika och Bromma. Kundbasen finns främst i Dalarna och Stockholm och företaget utför det mesta från små servicejobb till stora entreprenader, inom både konventionell VVS och inom industrin. NVS i Dalarna har samarbetat med VVS-Montage i flera projekt.

VVS-Montage i Dalarna bildades 1989 och har 25 anställda. Företaget omsätter runt 35 miljoner kronor och har en stark ställning i Borlänge, Ludvika, Falun och Stockholm med många stora kunder, både inom industrin och bostadsproduktionen.

VVS-Montage i Dalarna har installationsuppdrag i flera stora pågående projekt. Företaget installerar VS och mediarör i ett nytt verkstads- och kontorshus för ABB HVDC i Ludvika. Ordervärdet är cirka 20 miljoner kronor. Vid bygget av 109 nya lägenheter i Sollentuna i Stockholm har VVS-Montage fått en totalentreprenad värd cirka 9 miljoner kronor. Tidigare har VVS-Montage i Dalarna installerat VS vid bygget av 127 nya lägenheter i Bromma i Stockholm. Ordervärdet var cirka 11,5 miljoner kronor.

Vid den stora ny-, om- och tillbyggnaden av Falu lasarett arbetar NVS tillsammans med VVS-Montage i Dalarna som konsortiepartner, för cirka en tredjedel av uppdraget. För NVS i Dalarna är detta den största ordern någonsin och det totala värdet är cirka 50 miljoner kronor.

- Företagets starka marknadsposition är ett viktigt skäl till förvärvet, säger NVS regionchefTony Andersson. En del av NVS strategi är att vi ska vara nummer ett på varje lokal marknad och köpet av VVS-Montage ligger i linje med denna tillväxtstrategi. Företaget är mycket välskött och har stor kompetens och erfarenhet när det gäller totalentreprenader. Erfarenhet av större installationsuppdrag är viktigt då vi ser att denna marknad växer kontinuerligt.

För mer information kontakta

Tony Andersson, regionchef NVS  region Öst, tel 010-475 30 05, e-post: tony.andersson@nvs.se

Ann-Sofi Höijenstam, informationschef, NVS, tel 010-475 10 22, e-post: ann-sofi.hoijenstam@nvs.se