NVS i Jönköping installerar i två nya bostadsprojekt

Såväl i centrala Jönköping som i stadens ytterområden har ett flertal bostadsprojekt påbörjats det senaste året och de närmaste åren förväntas både privata fastighetsägare och det kommunala bostadsbolaget starta ytterligare ett antal projekt. Med drygt 20-talet medarbetare är NVS i Jönköping en av regionens ledande VVS-installatörer och bostadsprojekt är ett av filialens specialområden.

Riksbyggens 56 bostadsrättslägenheter i Brf Kruthusen, som omfattar tre huskroppar med fem våningar, beräknas vara klara för inflyttning mot slutet av 2012. Projektet ingår i Bonum som är Riksbyggens nya varumärke och organisation för seniorboende. En central idé för satsningen på Bonum är att bygga seniorlägenheter i centrala lägen med närhet till service och kommunikationer. I Riksbyggens nya fastigheter ska NVS bl a installera radiatorer i lägenheterna samt alla anslutningar och rördragningar för fjärrvärme.

Installationerna i ELL-EFF Fastigheters hyreshus är snarlika de för Riksbyggen och gemensamt för båda projekten är att lägenheterna kommer att utrustas med teknik för individuell mätning av varmvatten- förbrukningen. ELL-EFF Fastigheter AB, som är ett helägt dotterbolag till Länsförsäkringar Jönköping, äger och förvaltar sedan tidigare åtta fastigheter i centrala Jönköping.

Jönköping är en expansiv region med ett mycket aktivt näringsliv och staden är idag en av Sveriges tio största. Den positiva utvecklingen gör att Lars Önerud som är filialchef för NVS i Jönköping har goda förhoppningar inför framtiden.

-          Det är givetvis glädjande att vi på kort tid fått dessa nya order och även om installationsarbetet i princip löper parallellt har vi gott om kapacitet att klara fler projekt. Mot bakgrund av de många fler bostadsprojekt som kommer att startas i regionen de närmaste åren kommer vi att satsa marknadsmässigt för att ännu tydligare visa på den erfarenhet och kompetens vi har i denna typ av projekt, säger Lars Önerud.

Lars Önerud, filialchef, NVS i Jönköping, tel 010-475 19 13, e-post: lars.onerud@nvs.se

Torbjörn Carlsson, regionchef NVS Region Sydöst, tel 010-475 16 79, e-post: torbjorn.carlsson@nvs.se

Ann-Sofi Höijenstam, informationschef, NVS Installation AB, tel 010-475 10 22,                                  e-post: ann-sofi.hoijenstam@nvs.se