Ny chef och ledningsgrupp utsedd i Imtech Ventilation Malmö

Erik Nilsson har utsetts till ny VD för Imtech Ventilation Malmö AB. Erik är en av grundarna av Imtech Ventilation (f.d. Sydtotal) och han har varit produktionschef på Malmöenheten sedan starten år 2000. Erik Nilsson efterträder Göran Engdahl som går i pension efter en lång och framgångsrik karriär inom branschen.  Göran kommer dock att vara knuten till företaget även framöver och arbeta med vissa projekt. Erik tillträder den 1 juli.

Fredrik Björkman efterträder servicechef Per Bengtsson, som går i pension, med tillträde den 1 juli och Magnus Nilsson har tillträtt som chef för konstruktionsavdelningen där Lars-Gunnar Jannesson går i pension (även Lars-Gunnar kommer att vara knuten till företaget). Mattias Edelborg tar klivet upp som produktionschef den 1 juli.

Erik Nilsson, Anders Lindblad (kalkylchef), Fredrik Björkman, Magnus Nilsson, Mattias Edelborg och Martin Geimer (chef för injusteringsavdelningen) bildar Imtech Ventilation Malmös nya ledningsgrupp.

Styrelsen och alla inom företaget önskar Göran, Per och Lars-Gunnar lycka till i framtiden och tackar dem för deras fina insatser på Imtech Ventilation. Vi är mycket glada att kunna lyfta fram medarbetare internt och vi kommer att fortsätta fylla på underifrån men vi kommer även förstärka organisationen externt inom den närmaste tiden.

Göran Engdahl
VD, Imtech Ventilation Malmö AB