Förslag till ny styrelse i ASTICUS

FÖRSLAG TILL NY STYRELSE I ASTICUS Aktieägare, representerande cirka 25,7% av det total röstetalet i Asticus, har anmält, att de vid ordinarie bolagsstämma den 14 april 1999 kommer att framlägga följande förslag såvitt avser styrelsens sammansättning. 1. Att sju ordinarie ledamöter väljs. 2. Att till ordinarie ledamöter välja följande personer: Lars Öberg Styrelseledamot Firefly, Piren m.fl. Einar Hafstad Managing Director, Baupost Group LLC Christopher Hohn Managing Director, Perry Capital Corp. Lars Isacsson Vice President och C.F.O i SEB Samuel Plimpton Managing Director, Baupost Group LLC Pia Rudengren C.F.O i Investor AB Torbjörn Seifert Verkställande direktör i Asticus AB Göteborg den 8 mars 1999 Torbjörn Seifert Verkställande direktör För ytterligare information kontakta: Torbjörn Seifert, tel: 031-837 850 Bo Ahlén, Information/Investor Relations tel: 031-837 860, 070-326 7860, e-post: info@asticus.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/08/19990308BIT00460/bit0001.doc