Förslag till ny styrelse i Asticus

FÖRSLAG TILL NY STYRELSE I ASTICUS Lagrummet December nr 549 AB, under namnändring till IVG European Property AB, som är ägare till aktier representerande 95,5% av det total röstetalet i Asticus, har anmält, att de vid ordinarie bolagsstämma den 11 maj 1999 kommer att framlägga följande förslag såvitt avser styrelsens sammansättning. 1. Att sju ordinarie ledamöter väljs. 2. Att till ordinarie ledamöter välja följande personer: Dr Eckart John von Freyend CEO of IVG Holding AG Dr Bernd Kottmann CEO of IVG Immobilien GmbH Dr Dirk Matthey CFO of IVG Holding AG Dr Jean Pierre Staelens CEO of CETIM SA Dr Karl Ohl Member of supervisory board of Stodiek Europa Immobilien AG Lars Öberg Styrelseledamot Firefly, Piren m.fl. Torbjörn Seifert Verkställande direktör i Asticus AB Göteborg den 23 april 1999 Torbjörn Seifert Verkställande direktör För ytterligare information kontakta: Torbjörn Seifert, tel: 031-837 850 Bo Ahlén, Information/Investor Relations tel: 031-837 860, 070-326 7860, e-post: info@asticus.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/23/19990423BIT00060/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/04/23/19990423BIT00060/bit0002.doc