Nytt nummer av Matnyttig.se

Astma- och Allergiförbundets webbtidning slår vakt om ditt välmående!

Men barnen riskerar att få i sig massor av farliga färgämnen eftersom de tidigare förbjudna azo-färgerna kom tillbaka i och med Sveriges EU-inträde.
Pizzaallergi av biogena aminer En pizza med extra allt kan innehålla merparten av de biogena aminer som finns. Det kan tex vara ansjovis, sardeller, sardiner, tonfisk, peperoni, rökt tysk korv, salami, skinka, ost, tomat, banan och ananas.
Boosta ditt immunförsvar! Matens samband med välbefinnande och prestation är välkänt för många. Matvanornas och livsstilens påverkan på immunförsvaret är ett mer outforskat område.
– Matnyttig.se vill samla ihop all kunskap på samma plats. Astma – och Allergiförbundet har massa kunskap om matallergier, hur man kan berika sitt liv med matglädje trots att inte allt går att äta. Vi vill helt enkelt dela med oss av vår kunskap, säger Ingalill Bjöörn, ordförande i Astma- och Allergiförbundet.
Matnyttig.se är till för dig som har ett stort intresse för god mat som är nyttig för dig. Här får du även lära dig mera om sambandet mellan mat och allergier.

Ingalill Bjöörn, ordförande i Astma- och Allergiförbundet 070 604 46 99 Carina Hååg, redaktör för matnyttig.se 070 604 35 36