Rädd för att äta?

Matallergierna ökar – men alla är inte farliga

Födoämnesallergi – blandad kompott 1 Tid: Onsdagen den 27 oktober kl 13.30-15.00 Moderator: Ulf Bengtsson, docent, Lungmedicin och allergologi, Sahlgrenska Akademien

Födoämnesallergi – blandad kompott 2 Tid: Torsdagen den 28 oktober kl 11.15-12.15 Moderator: Magnus Wickman, professor, överläkare, Sachsska barnsjukhuset, Institutionen för miljömedicin, Karolinska Institutet

Plats: Allergistämma 2010 äger rum på Kongress & Konferens i Linköping.

Läs gärna mer om seminarierna och vårt övriga program på www.allergistamma.org Du kan också nå Ulf Bengtsson och Magnus Wickman före Allergistämman för intervjuer och mer information: Ulf Bengtsson: mobil 0704 34 01 80, e-post ulf.j.bengtsson@telia.com Magnus Wickman: telefon 08- 5248 6888, mobil 070-484 3900 e-post magnus.wickman@ki.se

Frågor? Kontakta gärna Catharina Bergsten, pressansvarig, 070 – 608 41 97 eller Hanna Vihavainen, programkommitténs sekreterare, 08-506 28 213 eller 070 – 649 92 45.

Arrangörer: Astma- och Allergiförbundet, Allergicentrum i Östergötland, Landstinget i Östergötland, Vårdalstiftelsen samt Astma- och Allergiföreningarna i Östergötland och Linköping

Taggar: