Vältränade idrottare får oftare astma

Hur ska barn och vuxna träna?

Astma & idrott Tid: Torsdagen den 28 oktober kl 13.15-14.15. Moderator: professor Leif Bjermer, Lung- och Allergikliniken, Universitetssjukhuset i Lund

Blås & flås Tid: Torsdagen den 28 oktober kl 9.45-10.45. Moderator: docent Margareta Emtner, Avdelningen för fysioterapi, Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Plats: Allergistämma 2010 äger rum på Kongress & Konferens i Linköping.

Läs gärna mer om seminarierna och vårt övriga program på www.allergistamma.org Du kan också nå Leif Bjermer och Margareta Emtner före Allergistämman för intervjuer och mer information: Leif Bjermer: mobiltelefon/direktnummer 070-2126845, e-post leif.bjermer@med.lu.se Margareta Emtner, mobiltelefon/direktnummer 0737 – 59 44 81, 018 – 471 4761, margareta.emtner@neuro.uu.se

Frågor? Kontakta gärna Catharina Bergsten, pressansvarig, 070 – 608 41 97 eller Hanna Vihavainen, programkommitténs sekreterare, 08-506 28 213 eller 070 – 649 92 45.

Arrangörer: Astma- och Allergiförbundet, Allergicentrum i Östergötland, Landstinget i Östergötland, Vårdalstiftelsen samt Astma- och Allergiföreningarna i Östergötland och Linköping.