• AT&T/

AT&T investerar 40 miljarder dollar på två år för att expandera med integrerade lösningar globalt

Report this content

BARCELONA, 28 februari 2017 - AT&T fortsätter med sina mångåriga investeringar för att leverera integrerade lösningar till företagskunder. Företaget förväntar sig att kapitalutgifterna för 2017 kommer att ligga runt 22 miljarder USD, vilket ger ett totalbelopp på över 40 miljarder USD på två år. Mer än 40 procent av detta totala två-års-belopp ska hjälpa AT&T att expandera och utöka sin portfölj av smarta, smidiga, mobila och integrerade affärslösningar över hela världen.

Investeringarna följer på ett framgångsrikt 2016 som inkluderade:

• Lansering av AT&T FlexWareSM i mer än 150 länder och territorier. Lösningen bidrar till att spara kostnader genom att förenkla köpprocessen och tillägg av virtuella nätverksfunktioner.

• Utökning av AT&T NetBond® ekosystem till mer än 20 medlemmar vilket gav kunder tillgång till över 25 olika molnlösningar.Lansering av AT&T:s programvarudefinierade Wide Area Network (SD-WAN) lösningar i 52 länder.

• Framgångsrikt skalade on-demand nätverkslösningar, inklusive Ethernet och Managed Internet.

• Introduktion av AT&T Threat IntellectTM – en säkerhetsgrunden byggd av människor, processer och verktyg som ger insyn i datamönster och hot nätverket.

• Aktivering av Nordamerikas första LTE-M-aktiverade kommersiella webbplats, start av en process som kommer att föra sakernas Internet (IoT) till fler enheter och marknader.

• Lansering av AT&T Collaborate för att göra det enkelt att använda och skräddarsy integrerad kommunikation, UC, för företag av alla storlekar.

• Expansion av AT&Ts globala nätverk, inklusive integrering och utveckling av fibernät i Mexiko.

Tack vare engagemanget i programvarudefinierade nätverk och dataanalys kan AT&T nu fortsätta driva innovation som ledande leverantör av globala affärslösningar.

"Som en ledande integrerad operatör, har vi ett stort ansvar för att leverera framtiden till miljontals företagskunder runt om i världen", säger Thaddeus Arroyo, verkställande direktör, AT&T Business Solutions & International.

"Våra investeringar är utformade för att hjälpa oss att erbjuda kunderna moderna nätverksupplevelser och integrerade lösningar som är datadrivna och programvaru-utformade för en ny tekniskt kunnig generation", fortsätter han.

De riktade investeringsplanerna för 2017 inkluderar bland annat ökning och utvidgning av AT&Ts innovativa plattformar och lösningar:

• Programvarucentrerade lösningar – Fortsatt utökning av nästa generations programvarucentrerade lösningar som levererar flexibilitet, smidighet och kontroll till företag globalt. Dessa inkluderar AT&T NetBond, AT&T Network on Demand, inklusive AT&T FlexWare och AT&T SD-WAN. AT&Ts programvaruplattform möjliggör en integrerad smart näterfarenhet som ger kunderna möjlighet att mixa och matcha och hantera sina behov.

• Cybersäkerhet – Fortsatt investering i utbyggnad av AT&T Threat Intellect för processer och verktyg, samt utbildning av säkerhetsexperter. Detta arbete kommer att förbättra AT&Ts datadrivna analyser och virtualiserade säkerhetsfunktioner och underlätta innovation av nya säkerhetsmetoder och lösningar inom AT&T FoundryTM.

• IoT – Utökat multi-nätverk IoT med uppkoppling och professionella tjänster globalt.  Leverans av mycket säkra vertikala lösningar för att hjälpa fler städer bli smartare, ansluta fler bilar och vagnparker, spåra fler tillgångar på fler platser, bidra till att förbättra sjukvården och skapa en mer hållbar värld.

• Samarbetslösningar – Fortsatt leverans av smarta kommunikationsverktyg som AT&T Collaborate. Företag av alla storlekar, på olika platser, kan samarbeta på olika plattformar. Detta hjälper dem att kommunicera med varandra, med sina medarbetare, leverantörer och kunder.

• Uppkopplingsmöjligheter – Fortsatt leverans av snabba och säkra trådbundna och trådlösa anslutningar till allt fler städer. Fortsatt nätutbyggnad, integration och expansion i Mexiko, och förbättring av den globala tjänsteportföljen.

• Wi-Fi – Utökning av de nordamerikanska tjänsterna. Ökad tillgänglighet mot Mexiko och Kanada och sikte mot ytterligare global expansion.

"Företagen söker smidighet inom tre områden. De vill ha operativ effektivitet, en stark och kompetent arbetskraft och säkra nätverk. Våra smarta lösningar uppfyller alla dessa behov och mer", säger Steve McGaw, marknadschef på AT & T Business Solutions.

"Vi investerar i vårt nät och kapacitet, vilket framgår av de mer än nio miljarder USD vi spenderade förra året, för att möta våra företagskunders förändrade behov både idag och i morgon. De ser värdet i vårt företags omvandling. Vi omvandlar inte bara oss själva, utan även branschen och de erfarenheter vi levererar snabbt och effektivt", fortsätter han.

AT&Ts företagskunder omfattar nästan alla Fortune 1000-företag. Företaget erbjuder även tjänster till mer än 60 procent av FTSE 100-företagen, 90 procent av CAC 40-företagen, över 85 procent av DAX 30-företagen och över 60 procent av Nikkei 225-företagen. Tusentals engagerade medarbetare i nästan 60 länder arbetar för att stödja den globala verksamheten.

Följ alla nyheter om AT&T via MWC på: att.com/mwc eller på Twitter @ATTbusiness.

För mer information, kontakta:

Jeff Kobs

AT&T Corporate Communications

Telefon:+1 214-236-0113

Email: jeffrey.kobs@att.com

Om AT&T

AT&T Inc. (NYSE: T)  hjälper miljontals människor runt om i världen bli anslutna till ledande underhållning, affärstjänster, mobila och höghastighetsinternet-tjänster. Vi erbjuder USA:s bästa datanät* och den bästa globala täckningen av samtliga trådlösa leverantörer i USA.** Vi är en av världens största leverantörer av betal-TV. Vi har tv-kunder i USA och i 11 latinamerikanska länder. Nästan 3,5 miljoner företag, allt från små till stora företag runt om i världen, anlitar AT&T på grund av våra oerhört säkra och smarta lösningar.

Ytterligare information om AT&T:s produkter och tjänster finns på about.att.com. Följ våra nyheter på Twitter på @ATT, Facebook på facebook.com/att och YouTube på youtube.com/att.

*Detta uttalande är baserat på uppgifter från Nielsen Certified Data Network. Denna utvärdering innehåller uppgifter som rapporterats av konsumenter av trådlösa enheter i undersökning utförd av Nielsen Mobile Insights , nätverksmätningar från Nielsen Mobile Performance och Nielsen Drive Test Benchmarks för Q3 + Q4 2016 på 121 marknader.

**Uttalande om global täckning baserat på erbjudande av rabatterad röst- och dataroaming, LTE-roaming, och roamingsamtal i fler länder än någon annan USA-baserad operatör. Internationell tjänst krävs. Täckning inte tillgänglig inom alla områden. Täckning kan variera per land och kan vara inskränkt/begränsad i vissa länder.

Meddelande om försiktighet gällande uttalanden om framtiden Informationen som ges i detta pressmeddelande innehåller finansiella bedömningar och andra framtidsinriktade uttalanden som är föremål för risker och osäkerhetsfaktorer och de faktiska resultaten kan komma att bli väsentligt annorlunda. En diskussion om faktorer som kan påverka framtida resultat återfinns i AT&T:s rapportering till Securities and Exchange Commission. AT&T avsäger sig alla skyldigheter att uppdatera eller revidera uttalanden i detta pressmeddelande på grund av ny information eller av någon annan anledning.