• AT&T/

Ericsson rullar ut AT&T FlexWare globalt för flexiblare nätverk och lägre kostnader

Flexibel plattform förenklar för globala företagsnätverk

DALLAS och STOCKHOLM 22 maj 2017 – Ericsson (NASDAQ: ERIC) gör AT&T FlexWare tillgängligt i sitt globala företagsnätverk, inklusive USA, Latinamerika, Mellanöstern och Europa. Genom att virtualisera sina nätverkstjänster med AT&T FlexWare kan Ericsson anpassa sitt nätverk till förändrade affärsbehov i praktiskt taget realtid och samtidigt sänka sin totala kostnad för att driva nätet.

Tack vare sin modulära uppbyggnad går AT&T FlexWare snabbt att installera. Detta innebär att Ericsson kan rulla ut AT&T FlexWare på många globala kontor och arbetsplatser snabbare än traditionella nätverkstjänster.

"Vi bygger ett moderniserat nätverk för global anslutning för att kunna stödja den digitala transformationen inom Ericsson", säger Johan Torstensson, CIO på Ericsson. "AT&T har valts ut som en av de näverksleverantörer som ska koppla ihop Ericsson-kontor i USA, Latinamerika, Mellanöstern och Europa."

AT&T FlexWare gör det möjligt för företag att distribuera nätverksfunktioner, såsom routrar och brandväggar, virtuellt. Företag kan blanda och matcha dem efter behov. Eftersom dessa nätverksfunktioner är virtuella behöver företagen inte investera i dedikerad hårdvara. Detta hjälper dem att sänka sin totala ägandekostnad.

Förutom AT&T FlexWare-plattformen utökar Ericsson även omfattningen av det globala VPN-nätet som hanteras av AT&T.

"Ericsson och AT&T delar en passion och en vision för transformativ och innovativ teknik", säger John Vladimir Slamecka, President för EMEA-regionen på AT&T. "AT&T FlexWare transformerar globala nätverk och framtidssäkrar nätverket för våra företagskunder. För dagens digitala näringsliv är detta avgörande; det gör innovation möjligt."

För mer information, kontakta:

EMILY EDMONDS

AT&T Global Media Relations

Phone: +1 (404) 986-0478

Email: ee4303@att.com

Om AT&T

AT&T Inc. (NYSE: T) hjälper miljontals människor runt om i världen bli anslutna till ledande underhållning, affärstjänster, mobila och höghastighetsinternet-tjänster. Bolaget erbjuder USA:s bästa datanät* och den bästa globala täckningen av samtliga trådlösa leverantörer i USA. ** AT&T är en av världens största leverantörer av betal-TV med tv-kunder i USA och i 11 latinamerikanska länder. Nästan 3,5 miljoner företag, allt från små till stora företag runt om i världen, anlitar AT&T.

Ytterligare information om AT&T:s produkter och tjänster finns på about.att.com. Följ företagets nyheter på Twitter på @ATT, Facebook på facebook.com/att och YouTube på youtube.com/att.

*Detta uttalande är baserat på uppgifter från Nielsen Certified Data Network. Denna utvärdering innehåller uppgifter som rapporterats av konsumenter av trådlösa enheter i undersökning utförd av Nielsen Mobile Insights, nätverksmätningar från Nielsen Mobile Performance och Nielsen Drive Test Benchmarks för Q3 + Q4 2016 på 121 marknader.

**Uttalande om global täckning baserat på erbjudande av rabatterad röst- och dataroaming, LTE-roaming, och roamingsamtal i fler länder än någon annan USA-baserad operatör. Internationell tjänst krävs. Täckning inte tillgänglig inom alla områden. Täckning kan variera per land och kan vara inskränkt/begränsad i vissa länder.