• AT&T/

Ny forskning från AT&T visar:Tre fjärdedelar av all e-posttrafik är suspekt och 50 procent av företagens cybersäkerhet är föråldrad

Report this content

DALLAS, 27 februari 2017 - Ny forskning från AT&T visar att många företag inte skyddar sina data på ett effektivt sätt. När allt fler organisationer använder molnarkitekturer, så är traditionella säkerhetsskydd inte tillräckliga.

AT&T:s senaste cybersäkerhetsrapport "The CEO's Guide to Data Security" beskriver hur detta påverkar datasäkerheten, och vad företag kan göra för att skydda sina data.

"Alla företag vill ha ny teknik som sparar tid, minskar kostnaderna eller erbjuder bättre tjänster", säger Steve McGaw, Chief Marketing Officer, AT&T Business Solutions. "Den här rapporten hjälper dem att dra fördel av denna teknik utan att äventyra företagens säkerhet."

Det är oerhört viktigt att företagen fortsätter att utveckla sina säkerhetsrutiner med den senaste tekniken och att man anammar nya lösningar för cybersäkerhet som kan skydda informationen i stilla läge, i rörelse eller i molnet.

Varje dag tillkommer nya cyberhot. Trots detta har 50 procent av de tillfrågade företagen inte ändrat sin cybersäkerhet på mer än tre år. Skenbart okomplicerade hot som skräppost eller nätfiske är numera ett stort hot mot företag.

AT&T blockerar varje dag 75 procent av e-posttrafiken som sänds över dess nätverk på grund av misstänkt innehåll. Det motsvarar 400 miljoner skräppostmeddelanden om dagen.

Dessa siffror bara ökar. Under första hälften av 2016 noterade AT&T en ökning på 400 procent av angripare som sökte efter sårbarheter hos IoT-enheter. Denna typ av ökad aktivitet ledde år 2016 till en rad stora IoT-attacker mot två internetleverantörer.

AT&T:s senaste rapport behandlar dessa hot och ger insikter om vilka åtgärder man kan vidta på moderna företag för att skydda sig:

• Uppdatera hanteringssystemen för identitet och åtkomst (Identity and Access Management Systems). Den senaste tekniken kan begränsa enhetsanvändning till endast godkända användare. Mjukvarudefinierade nätverksperimetrar kan också bidra till att förhindra skadliga aktörer från att komma åt företagshemligheter.

• Implementera hotanalyser. System för hotanalyser skannar den övergripande nätverksaktiviteten för att flagga beteendeförändringar som till exempel en kraftig ökning av datatrafiken eller en ny användare i systemet för att identifiera nya hot.

• Gå över till virtualiserade säkerhetsfunktioner. Mjukvarudefinierade nätverk (Software-defined networking- SDN) innebär att säkerhet kan utplaceras och uppdateras i nära realtid i mjukvarusystemen. SDN hjälper till att skydda informationen som lagras i molnet eller på plats.

• Bilda ett incidenthanteringsteam. En plan och ett team är ytterst viktiga för hantering av eventuellt säkerhetsproblem. Snabb respons är avgörande för att mildra och minska den påverkan en cyberattack kan ha på ditt företag.

För mer information om vilka hot dagens företag står inför och hur man kan vara beredd, läs vidare i "The CEO’s Guide to Data Security."

För mer information, kontakta:

Namn: Jeff Kobs

AT&T Corporate Communications

Telefon: +1 (214) 236-0113

E-post: Jeff.Kobs@att.com

Om AT&T

AT&T Inc. (NYSE:T) ansluter miljontals människor runt om i världen till ledande underhållnings-, mobil- och höghastighetsinternet-tjänster. Företaget erbjuder USA:s bästa datanät* och den bästa globala täckningen av samtliga trådlösa leverantörer i USA.** Vi är en av världens största leverantörer av betal-TV, med kunder i USA och i 11 latinamerikanska länder. Nästan 3,5 miljoner företag, allt från små till stora företag runt om i världen, anlitar AT&T för säkra och smarta lösningar.

Ytterligare information om AT&T:s produkter och tjänster finns på about.att.com. Följ våra nyheter på Twitter på @ATT, Facebook på facebook.com/att och YouTube på youtube.com/att.

*Detta uttalande är baserat på uppgifter från Nielsen Certified Data Network. Denna utvärdering innehåller uppgifter som rapporterats av konsumenter av trådlösa enheter i en undersökning utförd av Nielsen Mobile Insights , nätverksmätningar från Nielsen Mobile Performance och Nielsen Drive Test Benchmarks för Q3 + Q4 2016 på 121 marknader.

**Uttalande om global täckning baserat på erbjudande av rabatterad röst- och dataroaming, LTE-roaming, och roamingsamtal i fler länder än någon annan USA-baserad operatör. Internationell tjänst krävs. Täckning inte tillgänglig inom alla områden. Täckning kan variera per land och kan vara inskränkt/begränsad i vissa länder.