Bonnier utökar ägandet i Sveriges ledande content management leverantör

BONNIER UTÖKAR ÄGANDET I SVERIGES LEDANDE CONTENT MANAGEMENT LEVERANTÖR Bonnier har utökat sin ägarandel i Polopoly, Sveriges ledande content management leverantör. Bonnier, som tidigare innehaft tio procent i Polopoly, utökade sitt innehav till 17,8 procent i samband med årets bolagsstämma. Samtidigt valdes Lars Save, VD på Bonnier Affärsinformation, till ordinarie styrelseledamot. - Medieindustrin står idag inför ett flertal stora utmaningar. Både affärsmodeller och teknologi behöver moderniseras för att kunna dra nytta av alla de publiceringskanaler som erbjuds. Idag måste du kunna återanvända, ompaketera och återförsälja innehåll, både nyheter och relaterade tjänster, på ett kostnadseffektivt och snabbt sätt i alla distributionskanaler, allt från papper, Internet, telefoner till digital- TV. På det här området ligger de flesta medieaktörers teknikinvesteringar långt efter utvecklingen på området, kommenterar Lars Save. - Polopoly har en snabb tillväxt, och det känns bra att vi samtidigt, särskilt i dessa tider, lyckas behålla vår goda lönsamhet, säger Gustaf Sahlman, VD på Polopoly. Olika branscher har olika behov. Ett prioriterat område för oss är därför att kombinera specifik branschkompetens med vår teknologi. Lars Saves mångåriga kompetens och erfarenhet inom mediasektorn blir mycket värdefull för Polopoly, och kommer ytterligare att förstärka vår position som det ledande content management-alternativet för de mest prestandakrävande mediaföretagen. [REMOVED GRAPHICS] Polopoly utvecklar plattformsoberoende system för digital content management och relationshantering som möjliggör parallellpublicering i samtliga digitala kanaler. Bland kunderna märks bland annat Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Sveriges Television, Coop Konsum, IKEA family, SBAB, Apoteket, HSB, Sida och Bonnier. Ytterligare info: www.polopoly.com För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, VD, Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Lars Save, VD Bonnier Affärsinformation, 08-736 59 34, 070-590 18 22 Kåre Halldén, marknadschef, Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00250/wkr0002.pdf