Coventry University väljer system från svenska Polopoly

COVENTRY UNIVERSITY VÄLJER SYSTEM FRÅN SVENSKA POLOPOLY Kundtillströmningen på den engelska marknaden fortsätter för Polopoly, den svenska leverantören av content management-system. Senast i raden att införskaffa Polopoly-systemet är Coventry University. Universitetet har valt ut Polopolys lösning i en stor offentlig upphandling i konkurrens med över hundra olika leverantörer. Polopoly, vars system för publicering och innehållshantering används av svenska webbplatser som Dagens Nyheter, SBAB, Sveriges Television, IKEA family och Apoteket, har de senaste månaderna upparbetat en ansenlig kundbas på den engelska marknaden. Nu senast är det Coventry University som infört Polopolys teknologi. Coventry University, som firar 150- årsjubileum i år, är ett av Englands största universitet med över 20.000 studenter Coventry University kommer att använda Polopoly-systemet inte bara för den externa webbplatsen, utan även för sitt intranät samt ett flertal olika extranät för att kunna återanvända information mellan de olika plattformarna. Särskilt viktigt för Coventry University vid valet av system, var Polopolys teknologi för att hantera många redaktörer/skribenter samt de verktyg som ges för att skapa helt personaliserade webbplatser. I England har det svenska företagets teknologi uppmärksammats på en marknad som efterfrågar modernare system till rimligare priser, och som samtidigt klarar av att hantera ett stort antal webb-besökare. Att Polopolys plattform även erbjuder färdigt stöd för mobila tjänster har varit ytterligare en faktor som bidragit till framgångarna. - Vi har arbetat fokuserat mot en etablering i England under en längre tid. Eftersom vi är egenfinansierade och benhårt följer lönsamhetsprincipen, så har vi tvingats nöta mycket skosula för att få fotfäste på den engelska marknaden. Men i år har vi äntligen fått vår belöning med något av en ketchup-effekt av nya kunder, kommenterar Gustaf Sahlman, Polopolys VD. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland de svenska kunderna märks IKEA family, COOP, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, SBAB, Göteborgs-Posten, NUTEK, SMHI, Sida och Posten. Mer information: www.polopoly.com. För ytterligare information: Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00250/wkr0002.pdf