Expressen blir ännu snabbare med ny teknologi

EXPRESSEN BLIR ÄNNU SNABBARE MED NY TEKNOLOGI Sveriges näst största tidning på nätet, Expressen.se, satsar på snabbare och bättre nyhetsrapportering. Expressen byter nu ut sitt nuvarande publiceringssystem mot teknologi från Polopoly. De senaste månaderna har Expressen utökat sin läsekrets, både för pappersupplagan och nätutgåvan. På nätet har Expressen funnit sedan 1995. I kampen om att bli ledande med att vara först med de viktigaste nyheterna, växlar Expressen nu upp sin tekniska plattform. Från att under lång tid använt sig av en skräddarsydd lösning, inför Expressen nu Polopolys plattform för innehållshantering. - Polopolys teknik innebär att Expressen blir ännu snabbare på nyhetsrapportering. Tiden från det att en nyhet når redaktionen till dess den kommer ut till våra läsare blir nu i stort sett försumbar, säger Bosse Andersson, chef för Expressen.se. - Jag är verkligen stolt över att kunna välkomna Expressen till Polopoly- familjen, säger Polopolys VD Gustaf Sahlman. Sedan vi lanserade systemet 1996 har en av grundstenarna varit att erbjuda våra kunder en teknologi som klarar av ett mycket stort och ständigt stigande antal läsare. Expressen är en av Europas mest välbesökta tidningssajter, och har höga krav som kan mötas av ytterst få leverantörer. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland kunderna märks IKEA family, COOP, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, SBAB, Göteborgs-Posten, NUTEK, SMHI, Sida, Posten och University of Sheffield. Mer information: www.polopoly.com. För ytterligare information: Bosse Andersson, Chef Expressen.se, 08-738 34 05 Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00520/wkr0002.pdf