KING'S COLLEGE LONDON VÄLJER POLOPOLYS TEKNOLOGI

KING'S COLLEGE LONDON VÄLJER POLOPOLYS TEKNOLOGI Ett av Storbritanniens ledande universitet, King's College London, har i hård internationell konkurrens valt svenska Polopoly som content management-plattform. Universitetet, som i år firar 175 år, ingår i den så kallade Russell Group, som omfattar Storbritanniens mest prestigefyllda universitet och högskolor. Genom försäljningen har Polopoly befäst sin ställning som den ledande content management-plattformen på den brittiska universitetsmarknaden. Sedan tidigare har Polopoly valts som plattform för University of Sheffield, Coventry University och University of Edinburgh. Även svenska universitet, som Stockholms Universitet och Linköpings Universitet, har nyligen valt Polopoly som framtida plattform för innehållshantering. King's College har idag mer än 19.000 studenter - och en alumni som omfattar berömdheter som John Keats, Florence Nightingale och Desmond Tutu. Införandet av ett content management-system innebär att universitetet nu överger sin "hemma-snickrade" metod att uppdatera innehåll och information på webben. Universitetets nya webbstrategi bygger på att all icke-teknisk personal ska kunna bidra till webbens innehåll. Alla informationsägare kommer direkt att kunna uppdatera allt digitalt innehåll på universitetets olika webbplatser. - Polopoly hjälper oss att uppnå ett par mycket viktiga målsättningar, kommenterar Susan Farrell, chef för Web Services på King's College London. För det första, en sammanhållen varumärkesidentitet över alla våra webbplatser. För det andra, införandet av standardiserade processer för hanteringen av innehåll. Vi vill bort från krångliga och konstiga webb-publiceringsmetoder. Dessutom innebär introduktionen av Polopoly-systemet att vi kan följa tillgänglighetsstandarder såsom W3C och WAI. - De senaste åren har Polopoly fokuserat på att tillhandahålla en plattform åt internationella universitet som är attraktiv ur både ett affärsmässigt och tekniskt perspektiv, säger Polopolys VD Gustaf Sahlman. De främsta kraven från våra universitetskunder på vår plattform är kostnadseffektivitet samt att vi tillhandahåller tekniska standarder. Turligt nog sammanfaller båda dessa krav med Polopolys adelsmärken. 1. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland kunderna märks bland andra IKEA family, Stockholms universitet, Regeringskansliet, Sveriges Television, Luxair, Linköpings universitet, Dagens Nyheter, University of Edinburgh, Aftonbladet, Expressen, YouthNet UK, Coventry University, British Bankers' Association och University of Sheffield. Mer information på: www.polopoly.com. 2. King's College London King's is one of the oldest and largest colleges of the University of London with 13,800 undergraduate students and some 5,300 postgraduates in ten schools of study. The College had 24 of its subjectareas awarded the highest rating of 5* and 5 for research quality, demonstrating excellence at an international level.King's is in the top group of five universities for research earnings with income from grants and contracts of more than £93 million (2002-2003) and has an annual turnover of £320 million. King's is a member of the Russell Group, a coalition of the UK's major research-based universities. Mer information: Ewan Mathieson, Communications Manager, ISS, King's College London, +44 20 7848 2652 eller email: ewan.mathieson@kcl.ac.uk Susan Farrell, Director, Web Services, King's College London, email: susan.farrell@kcl.ac.uk Gustaf Sahlman, VD, Polopoly, +46 8 506 782 99, +46 704 47 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, +46 8 506 782 86, +46 704 47 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT20450/wkr0001.pdf King's College London