Polopoly vinner SMHI:s upphandling om ny CM-plattform

POLOPOLY VINNER SMHI:S UPPHANDLING OM NY CM-PLATTFORM I den avslutade upphandlingen av nytt Content Management-system valde SMHI, i hård internationell konkurrens, teknologi från svenska Polopoly. Polopolys system kommer att bli en central komponent i SMHI:s framtida webbplattform. Introduktionen av ett Content Management-system är ett led i SMHI:s kvalitetsarbete, och syftar till att effektivisera och förenkla informationshanteringen och publiceringen i SMHI:s interna och publika distributionskanaler. -Grundläggande för SMHI:s val har varit att Polopoly erbjuder en helt öppen, standardbaserad och plattformsoberoende lösning, kommenterar Tom Isaksson, ansvarig projektledare på SMHI. Valet av Polopoly innebär bland annat att SMHI kommer att kunna arbeta både snabbare och enklare med publicering av väderinformation, samt att fler personer i organisationen själva kommer att kunna administrera och bearbeta sin information. SMHI använder redan idag Internet som en huvudkanal för distribution av prognoser och andra produkter till kunderna som hittas bl.a. inom media- , trafik- och miljösektorerna. I SMHI:s strävan att hitta hållbara lösningar så ser vi att Polopoly-systemet, med sin flexibla arkitektur, är ett viktigt tillskott till vår IT-plattform, något som borgar för goda förutsättningar att ta fram nya produkter och tjänster för webben och andra elektroniska distributionskanaler. - För Polopoly är det viktigt att ha en rik flora av olika kunder med höga krav från vitt skilda branscher. Vår teknologiska plattform kan enkelt anpassas för en specifik organisations särskilda behov - oavsett bransch och affärsinriktning, säger Polopolys VD Gustaf Sahlman. SMHI är ett perfekt exempel på en informationsintensiv organisation, som ställer väldigt höga krav på både säkerhet och precision. Detta är särskilt viktigt med tanke på alla de kanaler och samarbetspartners som SMHI syndikerar sin information till. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland kunderna märks IKEA, COOP, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, SBAB, Göteborgs-Posten, NUTEK, SMHI, Sida, Posten och University of Sheffield. Mer information: www.polopoly.com. För ytterligare information: Tom Isaksson, Projektledare, SMHI, 011-495 8000 Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/20/20030120BIT00280/wkr0002.pdf