SKOTTLANDS LEDANDE UNIVERSITET VÄLJER SVENSK TEKNOLOGI

SKOTTLANDS LEDANDE UNIVERSITET VÄLJER SVENSK TEKNOLOGI The University of Edinburgh, Skottlands största och ett av Storbritanniens ledande universitet, har valt Polopoly som nytt content management-system. Polopoly Content Manager kommer att fungera som den centrala plattformen för att enklare hantera och administrera universitetets alla interna och externa webbplatser. The University of Edinburgh är ett ledande forskningsuniversitet med över 21.600 studenter spridda over 21 institutioner. Att införa ett webbaserat content management-system under innevarande år har varit ett högprioriterat område. Behovet har länge varit stort av en snabbare informationsspridning och ett decentraliserat ansvar för innehållshantering på webben bland universitetets 7.500 anställda. Valet av systemleverantör baserades främst på tidigare erfarenhet av att leverera liknande system till universitetssektorn, samt plattformens tekniska integrationsmöjligheter. Charlotte Moon på University of Edinburgh kommenterar: - Polopoly-systemet är väl anpassat för att hjälpa oss att nå våra målsättningar vad gäller till exempel tillgänglighet, och för att underlätta för våra anställda att själva publicera och hantera innehållet på våra olika webbplatser. Dessutom så kommer Polopolys system att utgöra en central utvecklingsplattform för oss under många år framöver, tack vare systemets flexibla och öppna struktur. Gustaf Sahlman, Polopolys VD, poängterar vikten av den nya affären: - Att vi nu fått University of Edinburgh som kund innebär att vi har nått en av våra stora milstolpar i vår satsning i Storbritannien, nämligen att bli den ledande leverantören av content management-system till universitetssektorn. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland kunderna märks bland andra IKEA family, University of Sheffield, Coventry University, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, Stockholms universitet, Göteborgs-Posten, NUTEK, Linköpings universitet och Regeringskansliet. Mer information: www.polopoly.com För ytterligare information: Charlotte Moon, Computing Services, The University of Edinburgh +44 131 650 3347 Gustaf Sahlman, VD, Polopoly, +46 8 506 782 99, +46 704 47 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef, Polopoly, +46 8 506 782 86, +46 704 47 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/27/20040827BIT20900/wkr0001.pdf