Succé för Aftonbladets betaltjänster på internet

SUCCÉ FÖR AFTONBLADETS BETALTJÄNSTER PÅ INTERNET Aftonbladet.se, som är Europas största tidning på nätet, lanserade i april den första i en serie av nya betaltjänster. Viktklubben - den första tjänsten - erbjuder via Internet personaliserade träningsprogram, tips och kostdagböcker för att hjälpa klubbmedlemmarna att gå ner i vikt, leva sunt och må bättre. Starten för Viktklubben har varit succéartad. - Det har etablerats en myt att det skulle vara omöjligt att ta betalt för innehåll på nätet, säger Mattias Nyman, IT-chef för aftonbladet.se. Det är fel! Vi är tvärtom mycket optimistiska och ser stora möjligheter i att lansera ett brett utbud av betaltjänster. Lösningen bygger på teknologi för personaliserade tjänster, betalning och behörighetshantering från svenska Polopoly. Genom att Aftonbladet kunnat använda sig av färdiga teknikprodukter har projektet varit mycket tids- och kostnadseffektivt. - Det är kul när kunder som vågar också lyckas. Aftonbladet är en aktör som med stor framgång ofta går sina egna vägar. Deras framgång sporrar andra. Jag är övertygad om att vi kommer att se en omvärdering av nätet som en attraktiv kanal för att tjäna pengar - och vi har teknologin för att förverkliga dessa idéer, säger Gustaf Sahlman, VD för Polopoly. Polopoly är ett snabbt växande, lönsamt svenskt företag som utvecklar system för content management, personalisering och commerce. Bland kunderna märks bland andra IKEA family, COOP, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, SBAB, Göteborgs- Posten, NUTEK, SMHI, Sida, Posten och University of Sheffield. Mer information: www.polopoly.com, www.aftonbladet.se/viktklubben För ytterligare information: Mattias Nyman, IT-chef, Aftonbladet.se, 08-725 22 71 Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00690/wkr0002.pdf