Svenskt företag utvalt att leverera teknisk plattform till årets brittiska universitet

SVENSKT FÖRETAG UTVALT ATT LEVERERA TEKNISK PLATTFORM TILL ÅRETS BRITTISKA UNIVERSITET Svenska Polopoly har i hård internationell konkurrens vunnit anbudet att få leverera plattformen för digital informationshantering till årets universitet i Storbritannien, University of Sheffield. Universitets slutgiltiga val av teknologi har följts med stort intresse av det engelska universitetsväsendet. I år blev University of Sheffield utsett av Sunday Times till bästa universitet i Storbritannien. University of Sheffield är en av Russell Groups nitton medlemmar. Russell Group, Storbritanniens motsvarighet till amerikanska Ivy League, är Englands mest prestigefyllda universitetssammanslutning. Under flera år har University of Sheffield ansetts vara en av Storbritanniens ledande universitet inom teknologi och kommunikation på webben. Universitets mål är att bli det enskilt ledande i Storbritannien när det gäller digitala informationstjänster. En fundamental del i Sheffields strategi att bli den ledande aktören, är införandet av ett modernt Content Management-system. University of Sheffield har valt Polopoly som teknologileverantör. Dr. Christine Sexton, Director of the Department of Corporate Information and Computing Services vid The University of Sheffield säger: - Vi har över 23.000 studenter och 65 institutioner och sektioner vid universitetet. Syftet med vår nya satsning för content management är att skapa en digital infrastruktur som möjliggör ett enkelt informationsspridande, och som ger institutionerna, personalen och studenterna avsevärt förbättrade samarbetsmöjligheter. Efter ett noggrant sökande valde vi Polopoly som den plattform som ska hjälpa oss att nå våra målsättningar. Med Polopoly har vi full kontroll över vår framtida teknikutveckling, och slipper därmed vara beroende av externa konsulter. Polopolys VD Gustaf Sahlman kommenterar affären: - University of Sheffield är en trendsättare inom den engelska universitetsvärlden. Vårt mål är att vara det självklara teknikvalet för universiteten i Storbritannien. De senaste sju åren har Polopoly utvecklat Content Management-system, och vi är nu den ledande leverantören i Norden. Affären med University of Sheffield är ytterligare ett steg i vår europeiska expansion. Polopoly utvecklar plattformsoberoende system för content management, personalisering (eCRM) och commerce. Bland kunderna märks bland andra IKEA family, COOP, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Aftonbladet, Expressen, HSB, Apoteket, SBAB, Göteborgs-Posten, NUTEK, SMHI, Sida och Posten. Mer information: www.polopoly.com. För ytterligare information: Dr. Christine Sexton, Director of the Department of Corporate Information and Computing Services at The University of Sheffield, +44 (0)114-222-2000 Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08 506 782 99, 070 447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef Polopoly, 08 506 782 86,070 447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00050/wkr0002.pdf