Svenskt mjukvaruföretag gör succé på CeBIT

SVENSKT MJUKVARUFÖRETAG GÖR SUCCÉ PÅ CeBIT CeBIT-mässans egen tidning, Messe-Zeitung, skriver i helgens nummer att det svenska företaget Polopoly tävlar om positionen som mässans mest intressanta monter. - Vår satsning på design har lönat sig, säger Polopolys VD Gustaf Sahlman. Genom vårt samarbete med designbyrån Futurniture har vi fått en slagfärdig varumärkesplattform där vi kan berätta om våra produkter. - Folk älskar vår monter och våra gröna handskar. Det visar att det går att berätta roligt och enkelt även om komplicerad teknik. Polopoly är Skandinaviens ledande leverantör av hantering och publicering av digitalt innehåll, så kallad content management. Polopolys produkter för content management används av bland annat Sveriges Television, IKEA family, Coop Konsum, Dagens Nyheter, Göteborgs- Posten, Apoteket, Bonnier Publications, HSB med flera. - Vår teknologi är kanske världens öppnaste och mest robusta system för att hantera innehåll i digitala media, från Internet och intranät till digital-tv, handdatorer, e-mail och sms, säger Kåre Halldén, marknadschef på Polopoly. CeBIT-mässan i Hannover är världens största IT-mässa och lockade förra året 800 000 besökare. 7 000 ackrediterade journalister besöker mässan som till ytan är stor som Östermalm i Stockholm. Mässan öppnade den 13 mars och pågår till och med den 20 mars. Kampen om besökarnas uppmärksamhet är enorm. Polopoly valde att satsa stort på design och gav Futurniture fria händer. Mot en bakgrund av en sex meter hög (!) vertikal gräsmatta placerade Futurniture specialdesignade mässmöbler av Sara Szyber, ett blommande magnoliaträd och ett nytt spel från Interaktiva Instituet - allt enligt Polopolys slogan, "Cultivating the information garden". Futurniture är en designbyrå med inriktning på kommunikation och teknik och arbetar med IKEA, Orrefors, Sida, Coop Konsum, SBAB, mfl. 2001 fick Polopolys design pris av Reklamförbundet i tävlingen Core Design Awards. [REMOVED GRAPHICS] Arbetsgrupp på Futurniture: Jakob Lind (projektledare), Fredrik Nilsson (AD), Sara Szyber (inredare), Adam Dahlin (copy), Sandra Esposito (produktionsledare), Peter Ögren (faktor) och Joakim Malmqvist (trädgårdsarkitekt). För pressbilder, se www.polopoly.com/CeBIT För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Gustaf Sahlman, VD Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, marknadschef Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 Jakob Lind, VD Futurniture, 08-566 147 05, 070-431 47 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00790/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00790/wkr0002.pdf