Ny försäljningsdirektör på ATG

Report this content

Kent Öhlander, 45, har anställts som ny försäljningsdirektör på ATG, AB Trav och Galopp. Kent kommer närmast från en VD-post på Färjestadstravet i Värmland, där han även fungerat som regionchef för banorna Färjestad, Årjäng, Åmål och Arvika. - Jag är mycket glad över att få hälsa Kent Öhlander välkommen i gänget. Vi är fortsatt framgångsrika i en allt mer hårdnande konkurrens och måste ha toppkompetens på alla poster inom företaget. Kent har redan gjort uppmärksammade insatser för travsporten och kommer att passa perfekt i den nya rollen, säger ATGs vd Remy Nilson. Kent Öhlander har under en period jobbat som marknadschef på Solvalla och tidigare även drivit tre olika ATG-ombud i Värmland. - Visst är det ett stort steg att lämna Värmland och flytta till Stockholm med hela familjen. Men chansen att få fortsätta och fördjupa arbetet med att utveckla försäljningen inom spel på hästar kunde jag bara inte missa, säger Kent Öhlander. Kent tillträder som försäljningsdirektör på ATG så snart som möjligt och ersätter den tidigare försäljningschefen Bård Ljöstad.