Atkins – ett av världens ledande tekniska konsultföretag – fortsätter sin snabba expansion i Sverige.

Report this content

Öppnar ytterligare ett kontor – nu i Västerås den 1 nov. med ett dussintal medarbetare redan från start.

Atkins-gruppen är ett av världens ledande tekniska konsultföretag börsnoterat och med huvudkontor i England och kontor i Europa, Mellanöstern, Asien och Amerika. Atkins Sverige AB ingår i gruppen som ett helägt dotterbolag som arbetar med utredning, planering och projektering av infrastruktur på den svenska marknaden, i första hand inom järnvägssektorn med kunder som Banverket, SL Storstockholms Lokaltrafik m. fl. – Atkins Sverige expanderar f.n. kraftigt. I september invigde vi det nya större kontoret för Stockholmsverksamheten på Allén i Sundbyberg och den 1 november startar vi den nya Västeråsverksamheten i ”Melkerhuset” i centrala Västerås med ett dussintal medarbetare redan från start, säger Jan Colliander, VD för Atkins Sverige. Medarbetare i Stockholm, Malmö, Göteborg och fr.o.m. den 1 november 2005 också i Västerås erbjuder lokalt ett gediget kunnande inom ett järnvägsprojekts samtliga faser från alla typer av järnvägsanläggningar inom samtliga järnvägstekniska kompetensområden. Genom sitt globala kontaktnät har Atkins i Sverige tillgång till Atkins kunskap över hela världen. Atkins Sverige medverkar i ett antal aktuella infrastrukturprojekt i Sverige såsom Citybanan i Stockholm, SL:s nya stora depå för pendeltåg i Upplands-Bro, löpande uppgraderingar av Roslagsbanan, godsbangård för Trelleborgs hamn och skapandet av Umeås nya godsbangård. Atkins-gruppen Atkins-gruppens över 14.000 anställda världen över verkar både inom den privata och offentliga sektorn på en bred marknad som innehåller järnvägar, vägar, transport, telekom, kärnkraft, flyg, vatten, energi, processteknik, hälsa, utbildning, försvar m.m. Kunskap finns inom bl.a. projektering, projektledning, IT, egendomsförvaltning, miljöutredning och affärstjänster. För mer information kontakta Jan Colliander, VD Atkins Sverige, tel 0768-54 00 00. Atkins Sverige AB, Adelgatan 2, 211 22 Malmö, Tel 040-650 12 50, Fax 040-650 12 51, info-se@atkinsglobal.com, www.atkins.se www.atkinsglobal.com