• Atlas Copco/

Atlas Copco esittelee uuden HiLight H6+ -valomaston, joka tuottaa paremman valaistuksen, vähemmän melua ja alentaa kustannuksia

Atlas Copcon uusi valomasto alentaa käyttökustannuksia ja melutasoa, valaistuksen kattavuutta laajentaen. Atlas Copcon innovatiivisen HardHat®-kuomun ansiosta HiLight H6+ -valomasto sopii ihanteellisesti vaativiin ympäristöihin, esimerkiksi rakennustyömaille, kaivoksiin, tapahtumiin ja vuokrakäyttöön.

- HiLight H6+ -valomaston kestävyys parantaa luotettavuutta, laajentaa käyttömahdollisuuksia, alentaa omistamisen kokonaiskustannuksia ja säilyttää jälleenmyyntiarvonsa tinkimättä loistavasta suorituskyvystä käytön aikana.” sanoo Jörgen Berglund, Product Manager Light Towers.

HiLight H6+ -valomastoon kuuluu Atlas Copcon innovatiivinen, keskitiheästä polyetyleenistä metallin sijaan valmistettu HardHat®-kuomu, joka suojaa valomaston sisäisiä osia vaikeimmissakin sääolosuhteissa. Rakenteen painopisteet ja kestävä materiaali varmistavat loistavan suorituskyvyn ja ulkoasun säilymisen vuosien käytön ajan, mikä osaltaan auttaa hyvän jälleenmyyntiarvon säilyttämisessä ja tuottaa asiakkaalle erinomaiset omistamisen kokonaiskustannukset. HardHat® kestää korroosiota, ei halkeile, on ympäristöystävällinen ja se pystyy paremmin vastaamaan työmaakäytön haasteisiin. Se on valettu yhdeksi aukeavaksi koteloksi, joka on helppo irrottaa valomastosta ja tarjoaa tällöin 360º:n pääsyn yksikköön sisäistä kunnossapitoa varten, joten laitteen huolto on helppoa. Raskaan käytön suodatusjärjestelmä vähentää huollon vaatimia käyttökatoksia. UV-kestävyytensä ja muovin pitkäkestoisten hapettumisenestoaineiden ansiosta HardHat® kestää sekä matalia että korkeita lämpötiloja, joten se sopii käytettäväksi lähes kaikissa ympäristöissä. Lisäksi HiLight H6+ -valomastoon on tarjolla optiona laaja värivalikoima asiakkaan tarpeiden mukaan.

HiLight H6+ suunniteltiin kunnossapidon ja kuljetuksen helppoutta silmällä pitäen. Valomasto vaatii ainoastaan yksinkertaisen, 40 minuutissa tehtävän huollon 600 käyttötunnin välein. Valomaston säädettävä hinausaisa tekee käytöstä joustavaa, sen ansiosta käyttäjät voivat käsitellä ja kuljettaa HiLight H6+ -valomastoa helposti vaikka hinaamalla.

HiLight H6+ -valomastossa on uuden sukupolven LED-valonheittimet, jotka ovat tehokkaampia ja tuottavat ihanteellisen valon jakautumisen jopa 6 000 m2:n alueelle.  Atlas Copcon uudessa valomastossa on himmennystoiminto, joka tuottaa kulloinkin oikean tarvittavan valotehon. Toiminto tuottaa jopa 40 %: pienemmät CO2-säästöt ja pidentää itsenäisen käyttöajan yli 300 tuntiin. HiLight H6+ -valomaston ohjauspaneeli on ulkoisella pinnalla, joten sen käyttäminen on helppoa. Tästä on hyötyä käyttäjille, sillä luukkuja ei tarvitse avata valomaston käyttämiseksi. LED-valoyksiköiden käyttöikä on 50 000 tuntia, ja ne on liitetty 8 metrin pituiseen galvanoituun mastoon.

Siirrettävien laitteistojen tuottama liian suuri melu koetaan yhä yleisemmin kestämättömäksi kaupunkiympäristöissä, teollisuuden työpaikoilla ja tapahtumissa. Tämän vuoksi HiLight H6+ -valomaston melutasot ovat huomattavasti alhaisemmat, ja se onkin markkinoiden hiljaisin valomasto: sen äänitaso on ainoastaan 55 dBA 7 m päästä mitattuna.

HiLight H6+ on saatavana myös 48 V DC -versiona alempaa jännitettä vaativiin käyttökohteisiin. Atlas Copco tarjoaa laajan valikoiman joustavia ja dynaamisia siirrettäviä valaistusratkaisuja, joissa yhdistyvät tukeva rakenne ja kompakti koko tehokkuudesta, turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä ja valaistuksen tehokkuudesta tinkimättä. Saat lisätietoja valomastoista vierailemalla Atlas Copco -web-sivustolla.

Antti Nisonen
Business Line Manager
Mobile: +34 976 145 432
E-mail: antti.nisonen@atlascopco.com

Jörgen Berglund
Product Manager Power & Light
Mobile: +46702670456
E-mail: jorgen.berglund@atlascopco.com

Great ideas accelerate innovation. Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueella muutamme teolliset ideat johtaviksi ilma-, teho- ja virtaussovelluksiksi. Sitoutunut henkilöstömme, asiantuntemuksemme ja palvelumme luovat teollisuuteen kestävää arvoa kaikkialle.

Citat

Jörgen Berglund, Product Manager Light Towers.