• Atlas Copco/

Atlas Copco lanserer HiLight H6+, et lystårn for bedre belysning og redusert støy og driftskostnader

Det nye lystårnet fra Atlas Copco tilbyr lave driftskostnader og reduserte støynivåer, samtidig som det lyser over et større område. HiLight H6+ er perfekt i tøffe omgivelser, som f.eks. innenfor bygg og anlegg, gruvedrift, events og utleie, alt takket være Atlas Copcos innovative HardHat®-deksel.

- Fordi HiLight H6+ lystårnet er så robust, bedrer det også driftsikkerheten og utvider bruksområdet, samtidig som de totale eierkostnadene blir mindre. Tårnet bevarer også sin videresalgsverdi og tilbyr overlegen ytelse under drift, sier Jörgen Berglund, Produktsjef lystårn.

HiLight H6+ lystårnet kommer med Atlas Copcos innovative HardHat®-deksel, som er laget av middels tett polyetylen, i stedet for metall, som beskytter den mot vær og vind. Fokus på design og robuste materialer sørger for at ytelse og utseende opprettholdes i årevis, og dermed vil også videresalgsverdien forbli høy og gi kunden enestående totale eierkostnader. HardHat® er motstandsdyktig mot korrosjon, er sprekkbestandig, miljøvennlig og kan bedre oppfylle tøffe krav på de stedene den brukes. Det er formet som et enkelt popup-deksel. Den er enkel å feste og fjerne fra lystårnet og gir 360 graders tilgang til enheten for internt vedlikehold. Servicenedetiden reduseres pga. et kraftig filtreringssystem. HardHat® tåler både lave og høye temperaturer, takket være den gode UV-stabiliteten og langsiktige antioksidanter i plasten. Dette gjør at den kan brukes i nesten alle miljøer. HiLight H6+ kan fås i tilpassede farger som oppfyller kundens krav.

Under utvikling av HiLight H6+ ble enkelt vedlikehold og effektiv transport prioritert. For det første, så krever lystårnet bare enkel service etter 600 timers drift og servicen tar bare 40 minutter. Lystårnet har et justerbart tilhengerfeste som gir større fleksibilitet, fordi bruker selv kan transportere HiLight H6+ enkelt og greit ved å feste den til varebiler, lastebiler og pickups.

HiLight H6+ kommer også med en ny generasjon LED-flomlys som er mer effektive og gir optimal lysfordeling på opptil 6000 m2 opplyst område.  Det nye lystårnet fra Atlas Copco kommer med en dimmefunksjon slik at det er mulig å justere belysningen etter omstendighetene og dermed er det også mulig å spare 40 % i CO2-utslipp og forlenge autonom drift med mer enn 300 timer. Kontrollpanelet til HiLight H6+ er plassert utvendig så det er enkelt å komme til og bruke. Det er en stor fordel for bruker, fordi døren hvor de roterende delene er, vil ikke måtte åpnes for å styre lystårnet. LED-belysningsenhetene har en levetid på 50 000 timer og støttes av en 8 m galvanisert mast.

Støy som genereres fra transportabelt utstyr blir stadig mindre akseptabelt i urbane miljøer, industrielle arbeidsområder og ved events. Derfor tilbyr HiLight H6+ betydelig reduserte støynivåer, og er det mest stillegående lystårnet på markedet med et støynivå på kun 55 dBA ved 7 m.

HiLight H6+ vil også komme i en 48 V DC-versjon for bruksområder og markeder som krever lavspenning. Atlas Copco tilbyr et bredt valg av fleksible og dynamiske portable belysningsløsninger, som kombinerer robust byggekvalitet og kompakt størrelse, samtidig som det tas hensyn til aspekter som effektivitet, sikkerhet og miljøpåvirkning, for å levere kostnadseffektiv belysning. For mer informasjon om lystårn, besøk  Atlas Copco

Great ideas accelerate innovation. Atlas Copco Power Technique gjør industrielle ideer om til ledende teknologi innenfor luft-, kraft- og strømningsløsninger. Våre entusiastiske medarbeidere, og vår kompetanse og service gir bærekraftig verdi til bedrifter overalt.

Citat

Fordi HiLight H6+ lystårnet er så robust, bedrer det også driftsikkerheten og utvider bruksområdet, samtidig som de totale eierkostnadene blir mindre. Tårnet bevarer også sin videresalgsverdi og tilbyr overlegen ytelse under drift.
Jörgen Berglund, Produktsjef Atlas Copco Power Technique Nordic.