Atlas Copco utser Mattias Olsson till Vice President Investor Relations

Stockholm den 19 april 2011: Atlas Copco har utnämnt Mattias Olsson till Vice President Investor Relations, från och med den 1 maj, 2011. Han efterträder Ingrid Andvaller, som börjar på nytt jobb som internrevisor inom bolaget.

Mattias Olsson började på Atlas Copco 1997. Han har haft ett antal positioner i Gruppen, inom kommunikation, investerarrelationer samt som controller. Han är för närvarande Senior Project Manager Finance and Investor Relations på Atlas Copco AB.

För ytterligare information kontakta:
Hans Ola Meyer, Ekonomi- och finansdirektör
08 743 8292 eller 070 588 8292

Atlas Copco är en industrikoncern med världsledande ställning inom kompressorer, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Koncernen erbjuder hållbara lösningar med innovativa produkter och tjänster som ökar kundernas produktivitet. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och försäljning till fler än 170 länder. Under 2010 hade Atlas Copco omkring 33 000 anställda och en omsättning på 70 miljarder kronor. Mer information finns på www.atlascopco.com.