Italiensk filterdistributör blir del av Atlas Copco Group

Report this content

Nacka, 12 Juli, 2024: Easy Filtration SRL ("Easy Filtration"), ett italienskt företag som distribuerar processfilter och tillhörande tjänster, blir del av Atlas Copco Group.

Easy Filtration, som ligger i Milano, grundades 2013. Företaget har 9 anställda och tillhandahåller filterpatroner för luft-, gas- och processvätskor, filterhus och så kallade clean-in-place-system. De huvudsakliga kunderna återfinns inom sektorer som industrilack, kemi, kosmetika och läkemedel.

"Detta förvärv utökar våra möjligheter att tillgodose våra kunders behov i Italien, både avseende filter men även tillhörande service, på ett kvalitativt sätt", säger Philippe Ernens, affärsområdeschef Kompressorteknik.

Köpeskillingen offentliggörs inte och förvärvet förväntas slutföras under det tredje kvartalet 2024.

Verksamheten kommer ingå i divisionen Medical Gas Solutions inom affärsområdet Kompressorteknik.

För mer information, kontakta:

Christina Malmberg Hägerstrand, Presschef
media@atlascopco.com

Daniel Althoff, Chef Investerarrelationer

ir@atlascopco.com

Om Atlas Copco Group:

Atlas Copco Group möjliggör teknologier som formar framtiden. Genom fokus på innovation utvecklar vi produkter, tjänster och lösningar som är avgörande för våra kunders framgång. Våra fyra affärsområden erbjuder trycklufts- och vakuumlösningar, energilösningar, avvattnings- och industriella pumpar, industriella verktyg samt monterings- och visionslösningar. År 2023 hade koncernen intäkter på 173 BSEK, och cirka 53 000 anställda vid årets slut. www.atlascopcogroup.com