Italiensk kompressordistributör i Cesena har blivit del av Atlas Copco Group

Report this content

Nacka den 5 juni 2024: Baraghini Compressori Srl (Baraghini), en italiensk kompressordistributör och serviceleverantör i Cesena i nordöstra Italien, har blivit del av Atlas Copco Group.

Baraghini har 14 anställda och vänder sig företrädesvis till en bred grupp av industrikunder i provinserna Forli-Cesena, Rimini och i San Marino. Under 2023 omsatte bolaget cirka 31 MSEK* (2,7 MEUR).

"Baraghini har byggt upp en stark kundbas på sin marknad", säger Philippe Ernens, affärsområdeschef Kompressorteknik. "Genom detta förvärv kommer vi att öka vår försäljningsnärvaro samt stärka vår service till lokala kunder i det industriella norra Italien."

Köpeskillingen offentliggörs inte. Verksamheten kommer att bli en del av servicedivisionen inom affärsområdet Kompressorteknik.

*Baserat på den genomsnittliga växelkursen 2023.

För mer information, kontakta:

Christina Malmberg Hägerstrand, Presschef
media@atlascopco.com

Daniel Althoff, Chef Investerarrelationer

ir@atlascopco.com

Om Atlas Copco Group:

Atlas Copco Group möjliggör teknologier som formar framtiden. Genom fokus på innovation utvecklar vi produkter, tjänster och lösningar som är avgörande för våra kunders framgång. Våra fyra affärsområden erbjuder trycklufts- och vakuumlösningar, energilösningar, avvattnings- och industriella pumpar, industriella verktyg samt monterings- och visionslösningar. År 2023 hade koncernen intäkter på 173 BSEK, och cirka 53 000 anställda vid årets slut. www.atlascopcogroup.com