• Atlas Copco/

Klimatsmarta lösningar från Atlas Copco Compressor sänker företagens kostnader för tryckluft och kvävgas

Innovativa produkter och service är Atlas Copcos främsta bidrag i arbetet för ökad energieffektivitet och minskade utsläpp. Vårt mål är att erbjuda våra kunder utrustning och tjänster som ökar produktiviteten, minskar produktionskostnaderna och samtidigt förbättrar miljön och arbetsmiljön på fabriksgolvet.

Under våren och hösten kommer vi att bjuda in till flera seminarier där vi diskuterar hur våra lösningar kan hjälpa kunder att sänka sina kostnader för tryckluft och kvävgas. Varmt väkommen att anmäla intresse till att delta i vårt första seminarium i Gävle den 6 mars 2020.

För mer information och intresseanmälan, varmt välkommen att kontakta:

Robert Aronson
Produktingenjör, Industrial Air Division, Atlas Copco Compressor AB
robert.aronson@atlascopco.com

Atlas Copco Compressor AB är ett säljbolag inom Atlas Copco-gruppen, en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar sedan 1873. Vi ansvarar för marknadsföring och försäljning av innovativa och energieffektiva produkter och tjänster relaterade till tryckluft, vakuum och gas på den svenska marknaden. Vi strävar efter att vara den föredragna samarbetspartnern för kunder som behöver kompressorer, blåsmaskiner, vakuumpumpar, gasgeneratorer och service därav. Genom att lyssna på våra kunder och genom att dela idéer med kollegor runt om i världen stöder vi utvecklingen av nya innovativa produkter och tjänster som ger affärskritiska fördelar inom de applikationer vi servar. Atlas Copco grundades i Stockholm 1873 och har idag kunder i mer än 180 länder och omkring 37 000 medarbetare. Under 2018 uppgick omsättningen till 95 miljarder SEK. Läs mer på atlascopcogroup.com

Citat

Vilken kvävgasgenerator som är lämplig för respektive kund beror på den kväverenhet som krävs i applikationen. Atlas Copco erbjuder kvävgasgeneratorer med en renhet upp till 99,999% vid generatorns utlopp.
Niclas Caldegren, Business Development Engineer Gas Generators