Atle förvärvar 20% i Fusio-koncernen

Report this content

Atle förvärvar 20% i Fusio-koncernen · Atle förvärvar 20 procent av Fusio AB genom nyemission och förvärv av aktier till ett belopp om 30 Mkr. · I Fusio-koncernen ingår mjukvaruföretagen Mactive AB och Pactive AB. Mactive, som bildades 1998, gör världsledande system för mediebranschen. I Sverige är man den marknadsledande aktören på annonssystem för morgon- och dagstidningar, med drygt 50 procent marknadsandel. Mactives lösningar omfattar bland annat produktion, ekonomi, administration, abonnemang och distribution. Idag förser Mactive närmare 500 publikationer i världen med system som gör det möjligt att effektivisera arbetet. Mactive, med kontor i Sverige, Tyskland, Norge och USA, närmare 130 anställda och en 12-årig historia beräknas innevarande år omsätta 150 miljoner kronor. Pactive AB har haft en snabb tillväxt sedan starten 1998 och erbjuder mediehus, verktyg för informationshantering, publicering, kundhantering, bokning och planering. Johan Seeman, Atle IT "Fusio-koncernen är inne i en mycket spännande utvecklingsfas. Man har ett starkt produktprogram som ligger långt fram i ett internationellt perspektiv och har fått genombrott på den Amerikanska marknaden. Koncernen har en klar och tydlig nisch, med goda möjligheter att utvecklas till ett starkt internationellt företag." Anders Dahl, VD i Fusio-koncernen och Hans-Anders Fahlvik, huvudägare i Fusio: "Det är glädjande att få in Atle som en av de större delägarna i Fusio-koncernen. Det känns spännande att ha Atle som partner när vi nu går in i den expansiva utvecklingen som väntar i både USA och Europa." Stockholm 2001-03-20 Atle AB (publ) För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Seeman, Atle IT, tel 08-506 101 33 Anders Dahl, VD i Fusio-koncernen, tel 0733-26 41 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00600/bit0001.pdf