• ATLE/

Report this content

Med anledning av Skattemyndighetens ifrågasättande av Bure Equitys status som investmentbolag vill Atle meddela följande: Skattemyndigheten har i samband med en revision under året uttalat att "i samband med vår genomgång den 25 oktober 2000 aktualiserade Atle AB frågan om huruvida bolaget kunde anses bedriva kortfristig handel med värdepapper av daytrading karaktär i en sådan utsträckning, att bolaget skulle kunna förlora sin skattemässiga status som investmentbolag..... Med anledning av bolagets förfrågan meddelas härmed, att det inte framkommit några sådana omständigheter vid revisionen, som innebär att Skattemyndigheten anser att det finns anledning att vidtaga några beskattningsåtgärder i nu aktuellt hänseende". Stockholm den 22 december 2000 För ytterligare information, kontakta: Finansdirektör Leif Fahrman, 08-506 101 21 Atle AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00490/bit0002.pdf