• ATMG/

ATMG:s dotterbolag Netbook och danska TRAVIS A/S genomför den planerade sammanslagningen ATMG:s dotterbolag Netbook och danska TRAVIS A/S har beslutat att genomföra den planerade sammanslagningen av det båda företagen. Tillsammans bildar de en ledande skandinavisk leverantör av Internetbaserade affärsresesystem. Det sammanslagna bolaget får 30 anställda och verksamhet i Köpenhamn, Göteborg, Stockholm och Oslo. ATMG:s ägarandel i det sammanslagna bolaget uppgår till 45 procent. Bland de övriga ägarna finns personal samt de nordiska riskkapitalbolagen 2M Invest, Telenor Venture och Ledstiernan. Det sammanslagna företaget får en betydande kundbas och en tydlig nyckelposition på den skandinaviska marknaden. Bland kunderna finns företag som Alcatel, Electrolux, Ericsson, Ford Europe, Norsk Hydro, Pharmacia, SAAB, Telenor och Volvo. I TRAVIS ingår sedan tidigare den norska leverantören av bokningssystem, in2Net. Företagen kommer tills vidare att driva verksamheterna under respektive varumärke. -Vi är mycket nöjda med att ha funnit den här lösningen för Netbook. Tillsammans får företagen en väl förankrad marknadsnärvaro i Skandinavien och förväntas nå lönsamhet under 2002. Sammanslagningen innebär också att vi kvarstår som ägare och kan ta del av verksamheternas utveckling framöver, Christer Johansson, vd och koncernchef ATMG. För mer information: Christer Johansson, vd och koncernchef ATMG Tel 031 758 89 00, mobil 0707 55 63 36 Anders Forsberg, vd Netbook Tel 031 743 16 83, mobil 0705 19 44 13 Om ATMG ATMG är en ledande nordisk leverantör av besöksmedier med särskilt fokus på besökskartor. ATMG har ca 120 medarbetare i Sverige, Finland och Norge. ATMG-aktien är noterad på Aktietorget. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/07/20020307BIT00560/wkr0002.pdf