ATMG:s extra bolagsstämma godkände förslag om nyemission

ATMG:s extra bolagsstämma godkände förslag om nyemission Vid ATMG:s extra bolagsstämma, den 18 januari 2002, godkändes enhälligt styrelsens förslag om en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Den 10 januari 2002, kommunicerade ATMG ett förslag om en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Nyemissionen ger existerande aktieägare rätt att teckna en ny B-aktie för varje befintlig B-aktie, totalt högst 57.787.000 nya B-aktier, varvid Bolagets aktiekapital kan öka med högst 28.893.500 kronor. Emissionen av aktierna skall ske till en teckningskurs om 1,50 kronor per aktie. Betalning av nya aktier skall ske kontant men kan även ske genom kvittning av lån till Bolaget från befintliga aktieägare. Nyemissionen är garanterad upp till miniminivån 70 Mkr. Nyemissionsprospektet kommer att offentliggöras i slutet av februari. För information, vänligen kontakta: Christer Johansson, vd och koncernchef ATMG Tel 031 758 89 00. Mobil 0707 55 63 36 Martin Juhos, informationsansvarig, ATMG Tel 031 758 89 00. Mobil 0705 19 44 69 Om ATMG ATMG är ett nordiskt medieföretag med särskilt fokus på besöksmedier och besöksindustrin. Verksamheten sysselsätter 135 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Bland produkterna finns Sveriges mest spridda besökskarta och snabbast växande nät av Internetstationer: Besökskartan® och InfoStationtm. I ATMG ingår också dotterbolaget Netbook som är en internationellt erkänd leverantör av Internetbaserad bokningsteknologi. Mer information finns på www.atmg.se och www.netbook.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00140/bit0001.pdf