ATMG tecknar avtal med Solvalla, Jägersro och Åby

ATMG tecknar avtal med Solvalla, Jägersro och Åby ATMG har tecknat platsavtal gällande utplacering av Internetstationer, InfoStationtm på travbanorna: Solvalla, Jägersro och Åby. Med InfoStation som plattform ska besökarna få tillgång till tävlingsnyheter och travinformation direkt på plats. Avtalet innebär att ATMG erhåller reklam- och platsrättigheter på sveriges tre största travbanor. InfoStation kommer att användas för att ge besökarna enkel tillgång till tjänster och information direkt på respektive travbana. - InfoStation är ett intressant nytt koncept. Vi har krävande besökare med ett stort intresse för aktuell och korrekt information. Genom att använda InfoStation kan vi utnyttja våra befintliga Internetlösningar på nya platser och ge besökarna snabb och enkel tillgång till vårt stora utbud av travrelaterad information, Anders Lindh, VD Solvalla. Intresset för att använda Internetstationer som en kanal för information och marknadskommunikation växer stadigt. InfoStation kommer att erbjuda aktuell travinformation, utskrift av t ex travtips, möjlighet att spela på InterBet m m. ATMG erhåller reklamrättigheter samt intäkter från delar av tjänsteutbudet. - Travbanor bjuder på stor underhållning och är platser med en hög genomströmning av människor som alla delar på ett gemensamt intresse. En perfekt plats för platsanpassad marknadskommunikation. Avtalet ger oss möjligheter att erbjuda våra annonsörer tillgång till attraktivt medieutrymme, samtidigt som det finns möjligheter att utveckla samarbetet till att omfatta flera nya tjänster, Anders Björklin, projektansvarig ATMG. För mer information, vänligen kontakta: Anders Björklin, projektansvarig ATMG Tel 08 477 11 00, mobil 070 639 57 09 Om InfoStation InfoStationtm är en kanal för interaktiv information och marknadskommunikation i publika miljöer. Via en PC med pekskärm, förpackad i en design som enkelt integreras i publika miljöer, erbjuds tillgång till Internet, e-post och ett anpassat utbud av tjänster från flera olika leverantörer, t ex nyheter, spel, evenemangsinformation, turistinformation och underhållning. Om ATMG ATMG är en nordisk mediegrupp med 125 medarbetare. Kärnverksamheten drivs via dotterbolag inom affärsområdena MapMedia (Besökskartan®, kartprodukter som bärare av reklam i tre länder) och InfoStation (InfoStationtm, Internetstationer på utvalda platser). I ATMG ingår också dotterbolaget Netbook som är en internationellt erkänd leverantör av Internetbaserad bokningsteknologi till reseindustrin. ATMG finns representerat i Sverige, Norge och Finland. ATMG-aktien är noterad på Aktietorget (ATMG). Läs mer på www.atmg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/12/20010712BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/12/20010712BIT00150/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2001/07/12/20010712BIT00150/bit0001.JPG