• ATMG/

Kortkunder bokar själva- Netbook ger elektronisk gräddfil till hotellrum

Kortkunder bokar själva- Netbook ger elektronisk gräddfil till hotellrum 170 000 användare av First Card kan nu boka sina hotellrum själva med hjälp av Netbook. First Card har skrivit ett omfattande avtal med hotell och reseföretag där bokningssystemet Netbook ingår. Netbook ska användas för hotellen. Ett stort antal rum finns avsatta enbart för First Cards kunder. Bakom Nordbankenägda First Cards nya, förmånliga upplägg till sina kunder finns företaget Point2Point som byggt programvaran som ska användas. Med hjälp av denna kan användarna själva boka resor och hotell. Biljetterna ställs ut direkt genom systemet Amadeus. I paketet ingår också resebyrån Bennetts tjänster. - För Netbooks del innebär det här avtalet att vi blir ännu starkare på den svenska marknaden. För de som använder Netbook för sina hotellbokningar betyder det att de får bättre koll på sitt resande. Vi kan erbjuda en hel del kringprodukter. Statistik är en sådan, säger Lars Isacson som är VD för Netbook. First Cards erbjudande riktar in sig mot företag som finns i gruppen under de riktigt stora. För dessa något mindre företag finns stora pengar att spara på kostnadseffektiv och snabb bokning på egen hand. - Men en viktig bonus till våra kunder är också att vi genom våra avtal med hotellen i Sverige får ett antal rum allokerade enbart till oss. Ofta är det svårt att få hotellrum på attraktiva orter och tider. Nu ökar vi tillgängligheten till hotellrummen. Självbokningen genom Netbook underlättar betydligt för våra kunder, menar Leo Olsson hos First Card. För ytterligare information, vänligen kontakta Lars Isacson, VD, Netbook AB Tel 031- 743 16 91 Mobil 0705- 43 33 55 E-post: lars@netbook.se Om Netbook Netbook utvecklar och marknadsför Internetbaserad bokningsteknologi med fokus på bokning av hotellrum till reseindustrin. Netbooks produktportfölj erbjuder besparingsmöjligheter och styrfunktioner för effektiva relationer mellan företag, affärsresebyråer och hotell. Bland användarna finns bland annat företag som Volvo, Ericsson, SAAB, hotellkedjor som Best Western, Scandic, Forte Hotels och Sheraton Hotel & Towers samt in-house-resebyråer som Nyman & Schultz/American Express och Bennett BTI. Netbook ingår i ATMG, som är en ledande nordisk leverantör av vägvisande medier och tjänster med fokus på turism- och besöksnäring. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00260/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00260/bit0002.pdf