Netbook tecknar avtal med 22 internationella affärsresebyråer

Netbook tecknar avtal med 22 internationella affärsresebyråer Svenska Netbook har skrivit ett ramavtal med ITP (International Travel Partnership), en sammanslutning av 22 affärsresebyråer över hela världen. ITP har avtal med hotell i 180 länder och kommer nu att använda Netbooks Internetbaserade bokningssystem. ITP är en global medlemsorganisation för affärsresebyråer. ITP skriver i sin tur avtal med bland annat hotellkedjor och teknikleverantörer som dess medlemmar kan dra nytta av. ITP har för närvarande avtal med hotell i 1 300 städer spridda över 180 länder. 116 olika hotellkedjor finns med i ITP:s tryckta guide över utvalda hotell. - Det nya avtalet är ett stort genombrott för Netbook bland internationella affärsresebyråer. ITP är en mycket viktig samarbetspartner för hotellkedjorna och det stöder Netbooks relation med hotellen. ITP:s medlemmar har dessutom en hög bokningsvolym vilket kommer att ge Netbook mycket bra intäkter, säger Lars Isacson som är VD för Netbook. Genom avtalet med Netbook får ITP nu ett mycket avancerat hotellbokningssystem. Något man saknat tidigare. Bland annat kan ITP:s medlemmar boka de specialreserverade rum, så kallade allotment-rum, som finns på de utvalda hotellen, direkt online. Svenska medlemmar i ITP är Ark Resebyrå, Hansen & Partners Affärsresebyrå, MZ Travel Group, Lindners Resor och Stockholm Specialresor. Internationella medlemmar är exempelvis Fairways & Swinford Travel, Joint Venture Travel, Fert Voyages och The Travel Company. För ytterligare information, vänligen kontakta Lars Isacson, VD, Netbook AB Tel 031- 743 16 91 Mobil 0705- 43 33 55, E-post: lars@netbook.se Om Netbook Netbook ingår i ATMG, en nordisk mediegrupp som erbjuder platsrelaterade media- och informationsprodukter. Netbook är leverantör av Internetbaserad bokningsteknologi, med fokus på bokning av hotellrum till reseindustrin. Netbooks produktportfölj erbjuder besparingsmöjligheter och styrfunktioner för effektiva relationer mellan företag, affärsresebyråer och hotell. Bland användarna finns bland annat företag som Volvo, Ericsson, SAAB, hotellkedjor som Best Western, Scandic, Forte Hotels och Sheraton Hotel & Towers samt in-house- resebyråer som Nyman & Schultz/American Express och Bennett BTI. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010628BIT01230/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/29/20010628BIT01230/bit0003.pdf