atNorth förstärker försäljningsorganisationen med branschveteran

atNorth, den nya co-locationaktören i Sverige med fokus på högkapacitetstjänster, har anställt Duke Aschan som Sales Director med fokus på Sverige och Finland. Han kommer att stärka det nordiska säljteamet som leds av försäljningsdirektören Stefan Jofors-aTribe.

Duke Aschan är en branschveteran som närmast kommer från en motsvarande position på Interxion Digital Realty.

– Med Duke i vårt team och den nyligen annonserade expansionen av vår svenska datacentersajt är vi nu fullt rustade för att möta marknadens efterfrågan. Dukes stora erfarenhet av att leverera datacenterlösningar hjälper oss att möta kundernas höga krav på såväl prestanda som säkerhet och juridik, säger Stefan Jofors-aTribe.

Den första fasen av atNorths datacenter i Stockholm kommer driftsättas under Q1 2022, och som tidigare meddelats har en kompletterande utbyggnad av datacentret redan startat, vilket adderar ytterligare tre datahallar och 2750 kvadratmeter till den befintliga byggnaden.

– Jag är verkligen glad över att få jobba i ett entreprenörsdrivet företag med ett verkligt fokus på nästa generations högkapacitetsdatacenter. Genom att kombinera de senaste tekniska lösningarna för att ge världen mer högdensitetskapacitet med minsta möjliga klimatpåverkan, har atNorth en unik position på marknaden, säger Duke Aschan.

Gísli Kr. Katrínarson

Chief Commercial Officer

E-post: gisli.kr@atnorth.com

Stefan Jofors-aTribe,

Nordic Sales Director

Tel:+ 46 (0)70-252 38 82

E-post: stefan.jofors@atnorth.com

Sedan 2009 har atNorth varit en förnyare inom datacenterområdet med innovativ teknik, design, konstruktion och drift av datacenteranläggningar på Island och nu senast i Sverige.

atNorth levererar högkapacitets-co-location för datadrivna organisationer. atNorths tjänster omvandlar data till affärskritiska beslut utan att kompromissa med prestanda, energiåtgång eller klimatpåverkan. Genom datacentrens strategiska placering i Norden, kan bolaget alltid erbjuda en kombination av kostnadseffektivitet och prestanda, oavsett kapacitetsbehov för beräkningar, simulering eller datavisualisering.

Alla bolagets tjänster levereras utifrån målet att bidra till ett ökade cirkulära principer för datacenterbranschen där energieffektivitet och förnybar el är två komponenter. För mer information, se www.atNorth.com.