Atos Origin tecknar avtal värt 2 miljoner kronor med Wilson Logistics

Stockholm 1 juni 2005. Atos Origin har tecknat ett avtal värt 2 miljoner svenska kronor med Wilson Logistics, en del av TNT-koncernen, i Sverige. Till att börja med gäller avtalet ett år, med möjlighet till förlängning till två eller tre år.

Enligt villkoren i avtalet skall Atos Origin förse Wilson Logistics med ett planeringsystem för IT-kapacitet och infrastruktur, baserat på IBM:s 15-serie. Genom att IT-processerna hos Wilson rationaliseras, ska komplexiteten minskas och produktiviteten ökas, och det innebär också att IT-system införs endast där verksamheten motiverar det. Det ger Wilson en skalbar IT-lösning, som gör det möjligt att successivt implementera de nya systemen i hela företaget, affärsenhet för affärsenhet. Det team från Atos Origin som kommer att genomföra projektet leds av Mikael Sundving, försäljningsansvarig med placering i Stockholm. Martin Nordblom, IT-chef, Wilson Logistics Sweden, säger: ”Vi har redan en stark relation med Atos Origin så vi vet att teamet håller vad de lovar. Vi behöver en lösning som vi kan införa allt eftersom behovet uppstår i företaget, och det är precis vad Atos Origin ska ge oss.” Mikael Sundving, försäljningsansvarig, Atos Origin, säger: ”Eftersom vi redan har arbetat med Wilson Logistics på andra affärsområden, vet vi vad de förväntar sig som en lyckad lösning.” Om Atos Origin Atos Origin är en internationell leverantör av IT-tjänster. Verksamhetens mål är att omvandla kundens vision till resultat med hjälp av konsulttjänster, systemintegration och infrastrukturtjänster. Företaget har en årlig omsättning på över 5 miljarder euro och sysselsätter 46 000 medarbetare i 40 länder. Atos Origin är Worldwide Information Technology Partner för de Olympiska spelen och har en kundbas av internationella blue-chip-företag inom alla branscher. Atos Origin är noterat på den franska börsen (Paris Euronext Premier Marché) under namnen Atos Origin, AtosEuronext, Atos Worldline och Atos Consulting. För ytterligare information – gå in på på Atos Origins hemsida, http://www.atosorigin.com Presskontakt: Jorgen Rasmussen, Atos Origin +46 8 517 055 55