Mobila SAP/CRM-tjänster från Atos Origin - minskade kostnader och ökad effektivitet

Paris 21 april 2005 – Atos Origin kommer tillsammans med en av sina kunder, Vitens, Hollands största vattenföretag, att visa upp sina mobila SAP/CRM-tjänster på SAPPHIRE ’05. Vitens är det första företaget som har infört mobila SAP/CRM-tjänster och i en gemensam presentation på SAPPHIRE, kommer man att visa exempel på hur man med dessa tjänster har minskat kostnaderna och ökat effektiviteten.

Atos Origin är diamantsponsor på SAPPHIRE '05, som äger rum i Köpenhamn 26 - 28 april 2005. Företaget kommer att finnas i Hall H, Monter NW 2.5. Resultatet av samarbetet med Vitens I en demonstration tillsammans med Vitens ska Atos Origin visa fördelarna med de mobila SAP/CRM-tjänsterna 4.0 som företaget har levererat till Vitens. Jan Tolk, projektledare hos Vitens och Jan-Bart Smulders, chefskonsult hos Atos Consulting (Atos Origins konsultgren) kommer att leda presentationen på onsdag den 27 april mellan 13.00 – 14.00. Demonstrationen sker med hjälp av mobila SAP/CRM-tjänster, SAP R/3 Logistik och ekonomi, och trådlös kommunikation via GPRS. Den ger en översikt över vilka förbättringar som har uppnåtts på Vitens i fråga om tjänster, planering och användning av fältorganisationen och när det gäller kundtillfredsställelsen. Demonstration i monter Experter från Atos Origin kommer också att finnas på plats i paviljongen för SAP NetWeaver Partners för att utföra demonstrationer av ACTIS, som är en integrationssvit med end to end-lösningar för integrerade high end-B2B-lösningar. Gary Dunn, chef för Global SAP Partnership hos Atos Origin säger: ”Vi har länge arbetat med SAP och har djupgående kunskaper om SAP-produkter och SAP-certifierade lösningar. Det innebär att vi kan leverera specialanpassade tjänster till våra kunder, med ett engagerat expertteam som sköter både rådgivning och implementering. De här experterna kan tillgodose kundernas olika behov, oavsett om det handlar om innovativa tjänster, kostnadsminskning, snabbare svarstider eller IT?säkerhet.” Atos Origin har över 20 års erfarenhet av SAP-lösningar och är Global SAP Services Partner, SAP Global Hosting Partner och medlem i SAP NetWeaver Partner Initiative. Företaget kommer att visa sin kapacitet som ledande integrationsparter för nya SAP-produkter, så som SAP NetWeaver och mySAP ERP, och även sin sakkunskap när det gäller att hjälpa kunder att införa ESA (Enterprise Service Architecture). Atos Origins globala SAP-verksamhet är huvudsakligen inriktad på branscherna kemisk industri, konsumentprodukter och detaljhandel, high-tech, olja och gas samt energi. Företaget har över 4 200 SAP-konsulter världen över och driver SAP-certifierade datacenter på en mängd platser. ### Om Atos Origin Atos Origin är en internationell leverantör av IT-tjänster. Verksamhetens mål är att omvandla kundens vision till resultat med hjälp av konsulttjänster, systemintegration och infrastrukturtjänster. Företaget har en årlig omsättning på över 5 miljarder euro och sysselsätter mer än 46 000 medarbetare i 40 länder. Atos Origin är “Worldwide IT-partner” för de olympiska spelen och har en kundbas med internationella blue chip-företag inom alla branscher. Atos Origin är noterat på den franska börsen (Paris Euronext Premier Marché) under namnen Atos Origin, AtosEuronext, Atos Worldline och Atos Consulting. Atos Consulting, Atos Origins globala konsultverksamhet, är ledande leverantör av konsulttjänster inom företag, process och teknik. Med över 2 500 anställda över hela världen ligger fokus på att tillhandahålla beprövade och praktiska lösningar för telekom, tillverkningsindustri, finansiella institutioner och den offentliga sektorn. För mer information, kontakta: José de Vries + 33 6 22 04 40 68 jose.devries@atosorigin.com