Goda grillnyheter från Lithells:   Årets Världskorvar har anlänt!

Dags att tända grillen och lägga på årets korvar! 2014 kan du bland annat smaka Welsh Dragon, en het drake med inspiration från Wales, eller sydamerikanska chorizo-kusinen Santiagokorv.

Inför fjolårets grillsäsong lanserade Lithells en trio Världskorvar med inspiration från spännande regioner. Svenska folket fick chansen att grilla en mustig sydfransk klassiker, en rivig sydstatare och en örtig, karaktärsfull engelsk ”Banger”. Till dessa sällar sig nu två smakrika nyheter: Welsh Dragon och Santiagokorv. Precis som hos övriga Världskorvar ligger köttmängden på 80 %.

– Vi reser mer och möts av nya smaker i de länder vi besöker. Smaker som vi gärna plockar med oss hem till vårt middagsbord, säger Caroline Wehlin, Brand Manager för Lithells. Korvtraditionen är stor utomlands och Lithells Världskorvar är inspirerade av korvrecept från spännande regioner och städer i världen. På förpackningen kan man läsa mer om korven, vilket ger en extra krydda till hela matupplevelsen.

Lithells Welsh Dragon och Santiagokorv finns i butik från och med v. 15. Grilla dem på medelhög värme så blir de allra godast!

För mer information kontakta:
Caroline Wehlin, Brand Manager Lithells, Atria Retail
caroline.wehlin@atria.se, 0702-17 33 65

LITHELLS GRILLSORTIMENT 2013
Oxfordkorv 300g. Köttmängd: 80 % En karaktärsfull engelsk banger med smak av citron, salvia och timjan.
New Orleanskorv 300g. Köttmängd: 80 % En rivig sydstatare smaksatt med paprika, cayenne och vitlök.
Welsh Dragon 300g. Köttmängd: 80 % En het goding med inspiration från Wales omsorgsfullt smaksatt med purjolök och chili.
Santiagokorv 300g. Köttmängd: 80 % Sydamerikansk kusin till chorizon smaksatt med bacon, paprika och oregano.

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims och 3-Stjernet med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle. Atria Scandinavia har ca 1 100 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 5 500 anställda och en omsättning på 12 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.

Caroline Wehlin Brand Manager Lithells