Lönneberga lanserar varmrökt ytterfilé och ugnsrostad skinka.

Varmrökt ytterfilé är en av vårens nyheter i Lönnebergas sortiment. Dessutom lanseras en av Lönnebergas mest populära produkter, den ugnsrostade skinkan, nu även som tunna skivor i det finskurna sortimentet.

Lönneberga breddar sitt sortiment av skinka, kalkon och salami med en varmrökt ytterfilé som förpackas i den populära plånboksförpackningen. Ytterfilén är en delikatessprodukt som, förutom på smörgåsen, passar utmärkt till buffén eller salladen. Sortimentet kompletteras också med en finskuren ugnsrostad skinka.

– Lönnebergas ugnsrostade skinka har funnits i sortimentet ett år och den har blivit en storfavorit hos konsumenterna. Det finns en efterfrågan att kunna köpa produkten i tunnare skivor och därför lanserar vi den även i vårt finskurna sortiment, säger Lisa Malmsten, Brand Manager Lönneberga på Atria Retail.

Skivad smörgåsmat är ett omtyckt pålägg och Lönneberga är populärare än någonsin. Under det senaste halvåret har Lönneberga haft en särskilt stor framgång med sina plånboks-förpackningar. Plånbok totalt sett växer med 10 %* medan Lönneberga har en tillväxt på 18 %*.

– Jag tror vår framgång beror på att vi utvecklar produkter utifrån Lönnebergas ursprungsrecept som bygger på svenska råvaror, hög kvalitet och omsorg i tillagningen. Därtill lägger vi nytänkande, det gör att vi känns spännande och intressanta för konsumenten, säger Lisa Malmsten.

De båda nyheterna finns i butik från vecka 6.

För mer information kontakta:
Lisa Malmsten, Brand Manager Lönneberga, Atria Retail
lisa.malmsten@atria.se
 tfn: 070/ 559 47 77
*Källa: Nielsen Scantrack

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att skapa Skandinaviens mest framgångsrika och spännande matföretag. Atria Scandinavia har ca 1 200 anställda, 10 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 5 500 anställda och en omsättning på 12 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.

Taggar:

Lisa Malmsten, Brand Manager Lönneberga, Atria Retail